Preskoči na glavno vsebino

Nekaj novega?

Se vam zdi, da je ta zapoved: »Ljubite drug drugega« res tako zelo nova? Gotovo boste odmahnili z roko in dejali: »Saj o ljubezni čivkajo že ptiči na vejah.« In ne samo ptiči. Vse popevke, vse velike ustvarjanine, vse pridige se končno izcimijo v ljubezen. V to veliko stvar, ki polni poezijo in mladost in nasploh vse lepe in visoke misli.

Toda – ali ne velikokrat ostane ljubezen samo beseda?

Tako res postane nekaj običajnega, nekaj starega. Nekaj, kar smo že tolikokrat slišali, da na naša ušesa deluje kot pokvarjena plošča. Ali pa jo zapakiramo v obleko tradicije in je ljubezen tisto, kar se spodobi za osebne praznike, kakršni so godovi in rojstni dnevi. Ali pa je ljubezen zadnja možnost, ki jo izberemo, da pred ljudmi ne bi izpadli kot egoisti in brezsrčneži. Velikokrat pa je ljubezen tudi nekaj, kar načrtujemo. Pogodba. Nekaj, kar si natančno planiramo.
V takem primeru je »zapoved ljubezni« res stara. Nekaj obrabljenega.

In zmotili smo se. To ni ljubezen. Kajti poanta ljubezni je ravno v tem, da je vedno nova, nikdar stara. Ljubezen je nepredvidljiva. Nikdar ne vemo, kaj bo zahtevala od našega srca, nikdar ne vemo, kaj bomo morali zaradi nje spremeniti. Niti ne vemo, s kakšnim obrazom se nam bo pokazala: bo to obraz, ki bo od nas zahteval lepo čustvo ali grenko potrpljenje.

Ljubezen je vedno nova, je vedno drugačna. In ljubezni ni sram, da je drugačna. Vedno znova preseneča. Pripravljena je tudi na nasprotovanja, pripravljena na vzdihe, da se »to ne spodobi«, pripravljena, da vedno znova izbere tisto, kar je potrebno, ne pa, kar prinaša korist.

Ampak – tudi to so samo besede. Ljubezen pa ne potrebuje besed, ampak srce.

Komentarji

  1. Zelo lep, pomladno obarvani blog! Prava ljubezen ni nikdar grešna, ampak naredi vedno vse prav! Prebije se tudi čez steze, kjer bi še volkovi nehali prežati, pa zapiše pesnik lord Byron.

    OdgovoriIzbriši
  2. Lepa misel, kot vedno - vedno najdem kaj zase, da mi da misliti, se zamisliti. Da ponovno pregledam, kakšen je moj odnos, moje pojmovanje osnovnih življenjskih zadev, vprašanj...

    OdgovoriIzbriši
  3. Bogoslovci, zdravniki za dušo! Ostanite zvesti svojemu poslanstvu! Še posebej mi je ljub pogumni, neomajni lik literarnega junaka Antona M.Čedermaca! Znal je prisluhniti malemu človeku za velike ideale!

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m