Dolga pot domov
Pot do Emavsa je dolga. Ne v fizičnem smislu, šestdeset
stadijev ni posebno huda razdalja, dobrih enajst kilometrov, toda Emavs je
daleč, ker traja dolgo, preden človek naredi dovolj dolgo pot vase, da se nazadnje
dotakne nečesa, kar v njem sproži potrebo po tem, da bi se vrnil tja, od koder
je ušel. Dolgo traja, da pride pred zid, pred katerim mora pred seboj
ugotoviti, da naprej ne gre več – in da je treba nazaj, nazaj tja, kjer je njegovo mesto, v Jeruzalem.
Táko pot velikokrat povzroči kak spor, prepir ali pa
razočaranje, poraz, pred nas se postavi neka ovira, ki ne pusti, da bi šlo po
naše, tudi Kleopi in sodrugu ni šlo tako, kot sta si želela in predstavljala s
to zgodbo o Jezusu, pa sta užaljeno zaloputnila z vrati in odšla stran, kolikor
daleč sta mogla. Na pot proti Emavsu, dolgo pot odkrivanja resnice in naših
odgovorov nanjo, in na kateri vendarle nista sama. Medtem ko sta hodila, »se
jima je približal sam Jezus in hodil z njima.« (Lk 24,15)
Vprašanja
Táko užaljeno pot namreč Bog izkoristi za postavljanje
vprašanj. Ne za naučene pridigarske trditve, za vprašanja, ker bi trditve sicer
postavile še en zid trme. Zato postane Bog vprašanje
samo, z njim spremlja človeka na napačni poti. »O kakšnih rečeh se
pogovarjata …?« »Kaj neki?« »Mar ni bilo potrebno …?« (Lk 24,17.19.26) »Se ti
zdi, da delaš prav?«
Z njimi izzove žolčne trditve, iz njiju bruhata žalost in
razočaranje. In tako to pot v sicer napačno smer dela smiselno, da tako vsaka,
tudi napačna pot nekam pripelje, in ta ju pripelje do gostilne, v kateri
dozorita za pot nazaj. V gostilni, za mizo, tam se nekaj v njima razlomi. Za mizo. Z vprašanji ju
je pripeljal do tja, od koder sta užaljena utekla, v skupnost, ki jo potrebujeta, dasiravno je takšna,
kakršna je, in do problema, ki sta ga mogla rešiti le tako, da sta nekaj v sebi
»razlomila«. Vsaka evharistija, večerja z brati in Bogom, zahteva, da pri njej
nekaj razlomimo, nekaj žrtvujemo, da se od nje vrnemo drugačni, da spremenimo
pot, ranjeni, a živi. Le tako lahko živimo dalje. Zato se učenca »še tisto uro«,
še s kruhom v ustih vrneta nazaj in »najdeta« skupnost, ki sta jo zapustila (Lk
24,33).
Velikonočni glagol
Najti. Kako
zelo velikonočni glagol je to! Najti razloge v nesmislu, odgovore v vprašanju, najti
pogum, najti, odkriti v človeku brata
in z vsem tem samega sebe, to je isto kot spoznati Jezusa za tisto mizo v
gostilni, to pomeni živeti veliko noč. Toda do nje je počasen proces, dolgo se
je treba spraševati, dolgo hoditi, kar pomeni iskati, vztrajati, dvomiti, pustiti, da nas nekaj vznemirja, da nas
nekaj vodi po poti, da potem za neko banalno mizo v oštariji najdemo Vstalega, ki je ponavadi tam,
kjer smo ga najmanj pričakovali, in lomi kruh. Naš hleb kruha, ki je hrana skupnosti,
ne posameznika.
(misel ob 3. velikonočni nedelji, leto A)
Komentarji
Objavite komentar