Preskoči na glavno vsebino

Prižgani

Ko pišem te misli, je že večer in tema je gosta. A tam za oknom gorijo luči. Pogledam višje: zvezde. Ljudje, ki so zasvetili in še vedno svetijo vsemu svetu. Luč sveta. Svetniki.

Ko govorimo o svetnikih, se ne moremo izogniti cmoku v grlu. Naj pogledamo svoje sedanje ali preteklo življenje, moramo ugotoviti, da pač nismo material za svetnika. Preveč grehov in slabosti, premalo markantnih lastnosti, dejanja, ki se jih sramujem. Vihravost, vedno znova iste napake. Nimam šans.

Vse dokler ostajamo v prepričanju, da je svetnik nekakšen »superman«, res nimamo šans. Bomo tudi vedno znova rekli, da »biti svetnik« ni nekaj za nas. Da je za tiste popolne ljudi, ki so predobri, da bi se lahko kosali z njimi. Ob soočenju s svojimi porazi sem počasi opustil misel, da bi mi uspelo biti kot kdo od svetnikov, ki sem jih občudoval kot otrok. Dokler nisem doživel srečanja z nenavadnim življenjem.

Klara se je rodila štiri mesece prezgodaj. Potem je na nitki živela, trpela in se borila 26 dni. Potem je umrla. Kaj je naredila v teh 26 dneh? Nič. Niti enega koraka, niti ene besede, še nasmehnila se ni, kaj šele, da bi bila sposobna odlične ocene iz matematike in zemljepisa, diplome in doktorata. Ni postala pomemben človek, ni bila direktor, izumitelj, umetnik. Nič. Vse, kar je naredila, je bilo to, da je živela in jokala. Popolnoma nepopolno bitje. Prepričan sem, da je svetnica. Veste zakaj?

Zato ker svetnik ni nek dolgočasni in sterilni popolnež, ampak nekdo umazan od življenja, porazov in nepopolnosti in napak in slabosti, čisto navaden človek torej, ki pa je umil svoje oblačilo v Jagnjetovi krvi. Nekdo, ki se je pustil ljubiti.

Ne goreti sam od sebe, ampak pustiti, da te Bog naredi za luč, to pomeni svetiti. To pomeni biti svet. Nič drugega kot sprejeti Božjo odločitev, da nas ima rad.

Boste rekli, da je preveč enostavno. In prav imate. Zelo enostavno. Celo preveč enostavno. A je res tako: samo živeti kot ljubljeni je potrebno. Kot ubog, žalosten, lačen, krotek, preganjan, ki ve, da ima nekoga, ki ga ljubi. In zato biti hvaležen. V tem je vsa svetost. Naše življenje, naš poklic.

Gledam v temo in se zahvaljujem za luči. In vidim, kako enostavno je svetiti: v nekom vzbuditi hvaležnost. In on jo bo vzbudil nekomu drugemu. In ta še enemu. In ta naslednjemu …

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m