Od mesa do Duha
»Blagor ti, Simon, Jonov sin, kajti meso in kri ti nista tega razodela, ampak moj Oče, ki je v nebesih.« (Mt 16,17)
Petrova zgodba je povest, kako iz sužnosti svojega življenja stopiti v svobodo, h kateri nas kliče Kristus, v katero nas po svojem tihem glasu v vesti vodi Sveti Duh. In On nas vodi drugače kakor to počneta »meso in kri«.
»Meso in kri« je izraz, s katerim evangelist označuje človeškost, katere del je tudi slehernikovo zelo omejeno razumevanje življenja, tako pogosto zaznamovano s strahom in sebičnostjo. Prav ta je velikokrat človeku ovira, da bi delal dobre, plemenite, preudarne stvari, in zaradi katere se človek tako pogosto slabo, kratkoročno, nespametno odloča, tako da izbira hipno korist, ne meneč se za posledice svojih odločitev. »Meso in kri« tako človeka zlahka pahneta v suženjstvo svojih občutkov, v sovraštvo, v jezo, v strah, v zamero.
Ponazoritev tega stanja je dogodek na jezeru po Jezusovem vstajenju (Jn 21,15-19). Peter, obtežen s svojo napačno odločitvijo zatajitve prijateljstva z Jezusom, pa tam doživi pomembno vprašanje: »Simon, Janezov sin, ali me ljubiš?« (Jn 21,16) To vprašanje ni nič drugega kakor klic iz tega bridkega stanja v drugačnost, v odpuščanje, v veselje, v svobodo. To prinaša v življenje vsakega človeka Kristus, iz ječe njegovega življenja ga kliče na prostost, ko ga namesto k sebičnosti kliče k delom ljubezni. »Glej, vstopil je Gospodov angel in luč je zasvetila v ječi; udaril je Petra v bok, ga zbudil in rekel: ›Vstani hitro!‹ In verige so mu padle z rok.« (Apd 12,7)
In ta prostost je v sledenju navdihom Duha. Ta za razliko od mesa ne kliče k hipnemu ugodju, tako pogosto bi od nas rad nekaj, kar je težko in kar se nam upira: »Ko pa se postaraš, boš raztegnil svoje roke in drug te bo opasal in odvedel, kamor nočeš.« (Jn 21,18) A to je pot Duha, ki ni nikoli nič drugega kakor pot iz ječe v svobodo. Vedno in zagotovo.
Vedno bomo na razpotju, vedno pri odločitvi, ali bomo sledili mesu in krvi ali Duhu. Petrova zgodba naj nam bo navdih, da je iti v neznano za Jezusom, preiti iz »vodstva mesa« v »vodstvo Duha« sicer težko, a vedno osvobajajoče.
(misel na praznik apostolov Petra in Pavla)
Komentarji
Objavite komentar