Preskoči na glavno vsebino

Sveti trije ateisti


Morda so bili res samo trije, morda jim je bilo tudi res ime Gašper, Miha, Boltežar, kakor smo si kristjani v teku časov začeli predstavljati, morda pa jih je bilo več in jim je bilo drugače ime. Evangelistu Mateju vse to ni pomembno. Zadošča mu, tako zapiše, da so bili neki modri z Vzhoda, znanstveniki, astrologi, morda celo čarovniki, ki so prišli v Jeruzalem iskat novorojenega kralja Judov, ker je vzšla njegova zvezda. Ta podatek je samo začetek škandalov, ki jih ponuja besedilo. Preseneča to, da nihče v Jeruzalemu ni vedel za to, čeprav je bilo vse skupaj zelo blizu. Preseneča to, da se jim na poti naprej ni pridružil nihče od Judov. Preseneča dejstvo, da so prav ti ljudje padli predenj in ga počastili, kar je izraz čaščenja Boga. In nazadnje preseneča, da te ateiste imenujemo za svetnike.

Podobno me je pred časom šokiralo še drugo besedilo. Med prebiranjem knjige Vera demonov ali Preseženi ateizem francoskega avtorja F. Hadjadja sem naletel na stavek, ki mi je vero nekoliko postavil na glavo. Ker da je, kakor pravi ta filozof, nevernik pravzaprav samo tisti, ki ne išče več.

Si predstavljate? Potemtakem ni nujno, da je nevernik tisti, ki še nikdar ni videl cerkve od znotraj. In, kar je še huje, tudi ni nujno, da je vernik tisti, ki je vsako nedeljo pobožno pri sveti maši, ali tisti s peticami pri verouku ali tisti, ki bi ga vaške tercialke enoglasno potrdile za fanta od fare. Nič od tega ni razlog, da bi nekoga imenovali kristjana, saj lahko tudi z izpolnjevanjem zapovedi ljubezni do bližnjega kristjan išče samo lastno potrditev. In ja, »kristjan« lahko tudi samo slepo sledi župnikovi pridigi in si misli, da je zato kristjan. Ali pa »navadam«, tistemu, kar se že stoletja dela tako in nič drugače, in se iz tega nikakor noče premakniti. To ni krščanstvo, pravita Hadjadj in Matej, to je samo ostajanje znotraj cone udobja. Tudi krščanstvo lahko živimo samo zato, ker nam je v njem prijetno, toda prav lahko, da v njem ni niti sledu o Kristusu. Spomnite se Jeruzalemčanov. Bili so tako blizu deteta, pa sploh niso vedeli zanj.

Kristjan je zato nekdo, ki išče in ki se pri tem nikdar ne ustavi. Ne zadovolji se s površnimi rešitvami, niso mu dovolj učbeniki in katekizmi, on se poda na pot. Išče Kristusa v svojem življenju, tudi tam, kjer ga nihče ne bi hotel videti, preizkuša in tvega in v svojih tveganjih tudi kdaj zaide s »prave« poti. Ustvarjalen je, ne dela tako, kot piše, ampak tako kot je prav, to pa ni vedno jasna stvar. Ker Kristus ni nikdar na istem mestu. Matej ni zapisal, da so ga modri našli v Betlehemu, ampak v hiši. In ta je lahko katerakoli, tudi hiša tistega človeka, ki mu ne morem odpustiti, ali pa moja hiša, kjer iščem premalo časa. Iščite in boste našli (Mt 7,7).

(misel ob prazniku Gospodovega razglašenja, 2019)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Vztrajati s križem

» Kdor izgubi svoje življenje zaradi mene, ga bo našel. « (Mt 16,25)  Čudna Petrova reakcija na Jezusovo napoved svoje življenjske usode ni tako zelo čudna, če vemo, da je za Izraelca podoba trpečega Mesija milo rečeno škandalozna. Mesija bi pač moral biti novi David, močna, mogočna persona, ki bi postavila stvari spet na pravo mesto, tako stvari duhovne kot politične narave. Ob tem, da bo moral Mesija »veliko pretrpeti … da bo moral biti umorjen in tretji dan vstati,« (Mt 16,21) pa se Peter zdrzne. Mora protestirati. Ne sme se strinjati. Saj ima vendar Jezusa rad! Ali pa ima rad nekega drugega Jezusa, takega, ki si ga je naslikal v svoji glavi, ko je začel hoditi za njim … In tudi sebe, ki bi skupaj z njim rad evforično kraljeval, ne pa da bi njegovo življenje (kot Jezusovo) nekoč strmoglavilo v prepad neuspeha … izgube … križa …  Vztrajnost  Vendar bolj kakor Petrova pritegne pozornost Jezusova reakcija na Petrovo nestrinjanje. On vztraja v svoji odločitvi, ne glede na to, da ne doži

Naši

Čeprav smo kristjani seveda poklicani prinašati in živeti ljubezen vsemu svetu, pa se tokrat evangelij osredini na odnos do same skupnosti učencev, do Cerkve. Kakor bi rekel Pavel: »Dokler utegnemo, torej delajmo dobro vsem, zlasti pa svojim domačim po veri.« (Gal 6,10) Kajti skupnost se ne zgradi samo tako, da ljudje pridemo skupaj – za skupnost se je treba potruditi . Treba jo je vzdrževati. Treba je delati dobro .  Dolžnost  »Tvoj brat« (Mt 18,15). On je v življenju kristjana prvo delo, prva dolžnost. Vse odkar smo kristjani, odkar smo del Cerkve, smo namreč odgovorni tudi za to, da ta skupnost obstane. Ker imamo Boga v svoji sredi, dokler imamo skupnost: »Kajti, kjer sta dva ali so trije zbrani v mojem imenu, tam sem jaz sredi med njimi.« (Mt 18,20) In ta lahko obstane, če obstane odnos med menoj in mojim bratom po veri. Zanj, za »našega«, za nekoga, ki nam pripada in ki mu pripadamo mi, se je zato treba pobrigati, tako pravi Jezus, poskrbeti zanj, se zanj zavzeti! Tudi če dela sla

Kdo sem jaz? Kdo si ti?

»Kaj pa vi pravite, kdo sem?« (Mt 16,15)  Jezus postavlja vprašanja. In jih postavlja veliko in velikokrat. In prav tole vprašanje, kdo da On je, se v našem življenju poraja na različne načine, lahko bi rekli, da v vsaki situaciji, v kateri se znajdemo in bi morali nanjo jasno odgovoriti. Ko gledamo poplave, ko se soočamo z ranjenimi in potrebnimi ljudmi, ko se soočamo z zanikanjem zdrave pameti, ko stojimo pred nekom, ki ga ves svet – tudi Cerkev morda – obsoja: kako bomo odgovorili?  Naše življenje zahteva odgovore, ker so odgovori na vprašanja pravzaprav naše življenje , kot ga želimo živeti. Naša identiteta . Ali kot pravi Albus Dumbledore v Harryju Potterju: »Naše odločitve so tiste, ki veliko bolj kakor sposobnosti pokažejo, kdo smo v resnici.«  Drugačen  In Jezusovo vprašanje je zastavljeno zelo premišljeno: »Kaj pravijo ljudje? Kaj pravite vi?« Ker to dvoje ni in ne more biti isto. Ker se mora odgovor sveta in odgovor Jezusovega učenca , ker se morata identiteta sveta in učenc

Omogočiti upanje

» Ali nisi bil tudi ti dolžan usmiliti se svojega soslužabnika, kakor sem se jaz usmilil tebe? « (Mt 18,33)  Nekaj je, brez česar ne moremo preživeti: usmiljenje . Naj si še tako zelo prizadevamo živeti na način, da ga ne bi potrebovali, moramo na koncu skrušeni ugotoviti, da brez njega preprosto ne gre. Vsi uspešni in zavidanja vredni ljudje, vsi navidez brezmadežni ljudje, vsi tisti, ki jih obožujemo, vsi grešimo, nihče si ne zasluži živeti, vsi potrebujemo usmiljenje. Naša nepopolnost je kriva za to, naše ubogo človeško stanje, takšni smo, da neizbežno delamo napake . Dolžniki smo, tudi če nočemo biti, od rojstva dalje.  Rojstvo upanja  Toda Nekdo se nas je usmilil in nam dal priložnost živeti. Vsak dan do zdaj. Tako razumemo, da je nekaj stalno nad nami, kar nam daje nove in nove priložnosti.  Iz tega stanja se poraja nekaj najlepše človeškega: upanje . Upanje, da bomo živeli, tudi če si tega ne zaslužimo. Upanje, da nam bo kdo odpustil tudi nepredstavljivo veliki dolg 10.000 talen

Premagati strah pomeni ljubiti

Nikoli ne bom znal prav dobro odgovoriti, zakaj viharji, zakaj neurja, zakaj pobesneli hudourniki, ne samo zunaj, tudi tisti znotraj človeka, zakaj torej »silen vihar, ki kruši gore in lomi skale«, zakaj »za viharjem potres« in za potresom ogenj«. Vem pa in vidim, da je »za ognjem glas rahlega šepéta,« (1 Kr 19,11-12) tihega sočutja sredi bolečine, nežne ljubezni in pozornosti, vedno pogosteje to vidim, vedno bolj prepričljivo, tudi v nedavnih slovenskih katastrofah s poplavami, tornadi, plazovi.  Morda zato vse to stopa »pred Gospodom«, ker šele stiska zares odpira srce človeka človeku – in Bogu. Kako se je zaradi te katastrofe odprlo marsikatero srce, ki je bilo dotlej kot kamen, kako prizanesljivi smo postali, kako človeški. Da, včasih mora Bog porušiti mostove, da bi začutili, kako zelo jih potrebujemo. Kako zelo potrebujemo človeka ob sebi.  Podvig življenja  Toda za to, da Bog stopi v človekovo srce in ga napolni s svojo ljubeznijo, terja od človeka nekaj težkega, rekel bi, da je