Bogataši in reveži in ubogi
Vsak čas in vsak kraj in vsak človek ima svoje reveže in svoje bogataše.
Kdo je bogataš? Ne tisti, ki ima vse, temveč tisti, ki ima preveč, četudi samo malo preveč. In kdo je revež? Ne tisti, ki nima ničesar, temveč tisti, ki ima premalo, pa četudi samo malo premalo.
Četudi se zdi, da je tako zaradi nepravičnosti v svetu, je tako morda tudi zato, da bi se ljudje naučili ljubezni. Če bi imeli vsi vsega na pretek, ne bi potrebovali drugih ljudi. Tako pa ima nekdo nečesa preveč, da bi imel s čim izkazovati dobroto. In zato ima nekdo nečesa premalo, da bi imel zaradi česa izkazovati hvaležnost. Kajti to, česar imaš preveč, ni tvoje. Je od tistega, ki ima premalo. In česar imaš premalo, ni tvoje. Je od tistega, ki ima preveč.
Tako smo drug do drugega dolžni biti reveži in bogataši. Ker se take potrebujemo. Dolžni smo poskrbeti za reveže, če smo v tem smislu bogataši. In dolžni smo prositi za pomoč, ljubezen, dobroto, če smo v tem smislu reveži. In sicer če smo bogataši ali reveži na kateremkoli področju že. Zaradi drugih in zaradi nas. Kajti vsakdo mora zaslišati glas, ki ga kliče k ljubezni – in sicer k ljubezni v stanju, v katerem pač je. Bogataš, ker ga potrebujejo reveži. In revež, ker ga potrebujejo bogati.
Ker so tako bogataši kot reveži našega življenja naši ubogi. Ubogi, ki jim nečesa manjka. Ali čas, moči, pozornost, morda denar, še najbolj verjetno pa bližina, smisel in upanje. To so naši ubogi, ki prosijo, naj jim pogledamo v obraz, ki prosijo, naj preberemo njihovo zgodbo in jim postrežemo s sprejemanjem in razumevanjem. Najprej s tem. Kajti s tem se začne dobrota. Ne z denarjem, ki ga stisnemo komu v roko, temveč z občutljivostjo za človeka, ki je del našega življenja, s sočutjem.
Ampak da bi bilo to mogoče, potem morajo ubogi, tisti, ki so zaradi česarkoli že zadnji v našem življenju, postati prvi. In tisti, ki so prvi, postati zadnji. To je skrivnost evangelija in ljubezni. Kajti samo če bodo v našem razmišljanju tisti, ki so ali želijo biti prvi, zadnji in če bodo tisti, ki so zdaj zadnji, v mojem življenju postali prvi, potem bomo začenjali razumeti, za kaj pravzaprav gre pri ljubezni in kaj v resnici pomeni vstati od mrtvih.
Komentarji
Objavite komentar