Eliksir nesmrtnosti


Od nekdaj človek išče nekakšen eliksir za neumrljivost, trudi se, da bi v nedogled podaljšal svoje življenje. Vse, samo da ne bi umrl. Smrt se nam zdi kot grozeča pošast, ki bi nam rada nekaj vzela, nekaj, kar nam je drago, nekaj, kar edino zares imamo v svojih rokah, tudi če smo največji reveži. In v neki določeni maniri smo jo že premagali, z zdravili, cepivi in aparati smo danes lahko živi tudi čez sto let, res, lahko si čestitamo, kako zvito smo ljudje prelisičili naravo in si življenje podaljšali v neslutene daljave. Čeprav si ga s tem še nismo nujno izboljšali. Kajti, povejte mi, mar je res toliko bolje živeti priklopljen na aparate pod neonskimi lučmi podzemnih laboratorijev, kakor umreti, ko pride tvoj čas? 

Učenje umiranja 

Morda je zato tako, ker dandanes več šteje količina kot kakovost, ker več pomenijo številke kot spoznanja in se bolj ceni slava kot bližina. Morda pa se zato človek tako zelo oklepa svojega življenja, ker se boji, da po smrti ne bo več obstajal, ker se mu zdi, da ga ne bo več, ko ne bo imel ničesar več, ko bo prišel čas, da bo moral zapustiti vse, s svojim lastnim življenjem vred. Kot da je človek to, kar ima, ne pa to, kar postane … 

Ne morem priti do drugega sklepa, kot da je tako zato, ker se pač sodobni človek ni naučil ljubezni, bistvene prvine človeka, ki je prav v tem, kot pravi Jezus, da dajemo, namesto prejemamo, vedno več in vse bolj dragocene stvari, da bi naposled zmogli dati, izročiti tudi svoje življenje (Jn 15,13), v vsem, kar mi to pomeni. Kako umreti, se je treba naučiti; in tega se da naučiti samo z ljubeznijo. 

Zaradi ljubezni 

Kajti v resnici ne umre samo tisti, ki je sposoben umreti. Ki se umreti uči celo svoje življenje, tako da se uči dajati, kar ima, da se uči izročati in odpovedovati stvarem, željam, sebi – zaradi ljubezni. Tako ostane rodoviten, tako ostane živ, ko (vsaj nekoliko) umre, ko zaradi njega preživijo drugi ljudje: »Če pšenično zrno ne pade v zemljo in ne umre, ostane sámo; če pa umre, obrodi obilo sadu.« (Jn 12,24) 

Da, šele potem lahko umremo in obenem ostanemo živi, saj vendar ne umre edinole tisti, ki živi s kom v odnosu, ki ima nekoga rad – in ki ga ima tudi drugi rad. Ker je to kruh iz nebes, kruh večnega življenja, ljubezen nekoga, ki je dal življenje zame, vse, popolnoma vse, kar je imel. »Kruh, ki ga bom dal jaz, je namreč moje meso za življenje sveta.« (Jn 6,51) 

Ker je v tem življenje, postati »nekomu vsakdanji kruh« (Kuntner), kot je tebi postal tisti ob oltarju, vsakdanji, brez katerega kot kristjani ne bi preživeli …

(misel ob 19. navadni nedelji, leto B)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Tone Pavček, Take dežele ni

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

Iskati večje dobro