Preskoči na glavno vsebino

Priti prvi h grobu


Tišina praznega groba govori več kot tisoč besed. 

Spremenila je tisto jutro, ki je bilo enako kot na tisoče drugih juter in bi tako tudi ostalo, če se ne bi par ljudi odpravilo do njega. Tako se namreč začne velika noč, na začetku je neka pot, ki jo moramo opraviti, da ta iz zgodbe postane resničnost. V tem jutru je treba do groba. Do svojega groba, da smo si na jasnem, do točno tistega sramotnega trenutka našega življenja, ki nam leži na srcu in ki smo ga skrili pred svetom in pred seboj, pred katerega smo zavalili težek kamen, da nihče ne bi mogel vanj. Kakor apostoli, kakor žene, tja so morali, si najprej priznati, da je bilo nekaj narobe, seznaniti so se morali s svojim grobom, da je resničen, da zares obstaja. 

Drugačen grob 

Tja smo ga položili, Boga namreč, Boga, ki nam je bil v življenju odveč. Ker je vendar tako, da vsakokrat, kadar živimo po svoje, kadar trmasto krmarimo v lastni smeri, kadar svojo voljo in svoje želje postavljamo kot gibalo vsega svojega sveta, življenja, odločanja, da tedaj v svojem življenju ubijamo Boga, za sebe in za druge, za ves svet. In ne samo to, kadar ubijamo Boga, hkrati ubijamo tudi sebe, lastni grob si kopljemo. Zato si z njim, umorjenim, delimo ta grob. 

In ta grob je resničen, zares obstaja. Vendar je drugačen, kakor si predstavljamo, kakor smo se z izkušnjami bridko naučili. In ravno zato je treba to jutro na pot do tega groba, do svojega resničnega groba, zato je to tako velika nujnost, ker moramo videti in verovati (Jn 20,8), da je – prazen. 

Resničnost ljubezni 

Zato je prav ta grob edina priča vstajenja, ki jo imamo. Ker neslišno govori o za človeka nepojmljivem dejstvu, da je ta Bog, ki smo ga z grehom ubili, Nekdo, ki ga moje zlo ne more premagati. In da je Njegova ljubezen tako močna, da lahko prenese celo to, da ga umorim. In kljub temu ne umre, ne neha obstajati. Nikoli, v nobenem primeru. 

Zato je treba danes priti prvi h grobu (Jn 20,4). Kdor si namreč prizna svoj grob, kdor ga obišče, šele tisti bo opazil, da je v resnici prazen. Sicer bo mislil, da je vse tako, kot si mislimo ljudje, kot nam je logično, da so pač določene stvari v življenju neopravičljive in da vsakemu grehu sledi krivda in kazen. 

Zato je treba danes priti prvi h grobu, da odkrijemo, da je ljubezen Boga, kolikor nelogična je, vendarle resnična, enako resnična kakor moj greh, pa čeprav je verjeti vanj veliko lažje. Veliko bolj prepričljiv je kot ta praznina, ki gledamo vanjo, veliko glasnejši kot tišina velikonočnega jutra. Pa nas mora ta velikonočna nevsiljivost ravno zato tako zelo vznemirjati. Ker je laž vedno glasnejša od resnice in ker veliko bolj prepričuje tisti, ki nima prav. Ker vem, da ima prazne roke pred teboj samo tisti, ki ti je nekaj dal, in da molči samo tisti, ki te poljublja. 

Če si s svojim grehom namreč delimo njegovo smrt, si z njegovo ljubeznijo delimo tudi vstajenje (prim. Rim 6,5).

(misel na veliko noč 2021)

Komentarji

  1. Kaj pa grobovi, ki so mi jih izkopali in me vanje zakopali drugi?
    Grobovi zapuščenosti, zavrženosti, izdaj, laži...?
    Te naše najgloblje rane, lakota srca...
    Ki smo jih odrezali, pozabili, skrili pred sabo...a vendar iz njih že zaudarja po trohnobi.

    Da bi nas Bog dvignil in osvobodil tudi teh grobov...

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Velikonočni ogenj

Podolgovata meglica se je vlekla nad zaspano vasjo in tik čez njo je mežikalo jutranje sonce, ko sem še zaspan in krmižljav nekaj pred sedmo zjutraj stekel proti cerkvi. Pod zvonikom se je že nabrala množica fantov, ki so stali ob ognju in se greli, vsak s svojo domačo pripravo za raznašanje, nekateri so lesne gobe nataknili kar na žico, drugi smo si jih nadrobili na koščke in jih položili na dno preluknjane konzerve, podedovane od starejših bratov.  Nekje med zaspanostjo in veselim vznemirjenjem se je vlekel dim in silil v oči, vendar je bilo v mrzlem jutru tam vendarle prijetno toplo, zato smo ostali ob ognju in potrpežljivo čakali, da bo župnik nazadnje le poškropil tisti nenavadni, jutranji kres, ki ga je navsezgodaj pripravil Jožko Mežnarjev. Potrpežljivi smo morali biti, nihče ni smel prižgati ognja pred koncem. Čim pa je župnik zamahnil z roko in se je na razžarjenih polenih razgubilo tistih nekaj blagoslovljenih kapljic, smo kot sestradane živali planili na kres, da bi čimprej