Preskoči na glavno vsebino

Dva ali en svet?


»Dajte torej cesarju, kar je cesarjevega, in Bogu, kar je Božjega.« (Mt 22,21) Ta znani stavek je dal pobudo marsikateri razpravi in marsikateremu zagnancu, ki je uveljavljal »ločitev med Cerkvijo in državo«. Je hotel Jezus postaviti temelje moderne politike? Ali je mislil kaj drugega?

Prav mogoče bi lahko kdo v tem stavku videl, da Jezus zahteva nekakšno dvoličnost, dvojni obraz, enega za Boga, drugega za cesarja. Češ, v cerkvi bodi vnet za Boga, v družbi za cesarja. In nekateri kristjani to tako razumemo in se po tem ravnamo. Pravzaprav marsikateri izmed nas. Če bi bilo to njegovo sporočilo, bi bil Jezus navaden prevarant, ki se mu ne splača verjeti, ker eno govori, drugo pa dela.

Zdrava pamet nam narekuje, da pomislimo, da gre verjetno za nekaj povsem drugega. Kot Jezus, tako se vsak kristjan v svojem življenju srečuje z dvema svetovoma, ki si nista podobna: s svetom, fizičnim, materialnim okoli sebe, in nad-svetom, duhovnim v sebi in drugih. Prava mojstrovina je krmariti med njima, da se ne zadevata in odžirata med seboj. Vprašanje, ki se nam pogosto zastavlja, je, kateremu od teh dveh svetov dati prednost. In ravno s tem vprašanjem so prišli pred Jezusa farizeji, zagovorniki duhovnega, in herodovci, zagovorniki svetnega. Kateremu se bo Jezus zameril? Kateremu bo dal prednost?

Jezusov znani odgovor osupne oboje. Človek se mora zavedati, na katero mesto spada kaj. Kdor ve, kam v svojem življenju postaviti Boga in kam postaviti denar, nima problemov s takimi in podobnimi vprašanji. Kristjan (kot vsak človek) se svetu ne more izogibati, ker to ne bi bilo odgovorno. Saj vendar v njem živi z nekim posebnim razlogom, s posebnim poklicem. Kristjan mora živeti tudi v cesarjevem svetu in ga s svojimi dejanji plemenititi, spreminjati miselnost s svojimi odločitvami in zgledom. Hkrati pa kristjan (kot tudi vsak človek) ne sme pozabiti, da je tu zato, da ta svet prerašča in da mu svet z denarjem in vsem, kar povleče za sabo, ne sme biti cilj odločanja in ravnanja, ampak sredstvo, da postane to, kar je vedno bil in k čemur je namenjen.

Jezusov stavek tako sporoča, da je treba spoznati in se zavedati, da pravzaprav ni neke ločilne stene med svetom in Bogom. Saj je tudi svet Božji. Tako torej ni dveh svetov, v katerem bi igrali različne zgodovine. Sta samo pravo in napačno pojmovanje, komu kaj služi in kaj kam spada. Ko rešimo to zagonetko, je konec s farizejevskimi in herodovskimi vprašanji. Je samo odgovor, čuden in pretresljiv: »Kjer je tvoj zaklad, tam bo tudi tvoje srce

Komentarji

  1. Točno, če vemo, kam stremimo, potem to krmarjenje sploh ni težko. Tudi prenesti raznih krivic ipd. ni tako težko. Konec koncev je "cesar" enkrat eden, drugič drugi, Bog pa je vedno eden...

    OdgovoriIzbriši
  2. Marko, hvala ti. Vedno te najdem ob primernem trenutku.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j