Pustíte!


»Nebeško kraljestvo« je spopad med dobrim in zlim, tako pravi Jezus, neprestani in srditi spopad med tema dvema izbirama življenja, zato tudi živeti v njem torej pomeni nenehen boj, trud, napor. Ker dobro ni preprosto nekaj jasnega in nedvoumnega, ni nekaj za vse ljudi in situacije istega, temveč je dobro nekaj, kar je treba iskati in razmišljati o tem, opazovati njegove sadove, učinke, odločitve, torej nekaj, za kar se je zato treba truditi kar naprej. 

Pretkanost zla 

Tako je zato, ker se vanj vedno zaganja zlo, na njegovo njivo vstopa, tako ga skuša uničiti, da se pritihotapi vanj, sicer mu to ne bi uspelo. Ljudje imamo namreč radi dobro, ne slabega, tako da se slabo v naša dobra dejanja vseje takrat, kadar nismo pozorni na to: »Medtem ko so ljudje spali, je prišel njegov sovražnik, zasejal ljuljko med pšenico in odšel.« (Mt 13,25) Zato se dobro lahko prelevi tudi v nekaj slabega, čeprav se tega sploh ne zavedamo. 

Vedeti moramo, da je največje zlo ponavadi vedno zakrinkano v nekaj, kar se sicer zdi dobro, plemenito, upravičeno, celo pobožno, to je namreč edina možnost, da bo človek zlo sprejel in se mu podredil – tako, da sprejme njegovo logiko. In njegova logika je logika uničevanja, logika ločevanja in izključevanja: »Hočeš torej, da gremo in jo poberemo?« (Mt 13,28) Skušnjava, znana že s prvih strani Svetega pisma: postaviti se v vlogo Boga, ne da bi imeli potrebne sposobnosti za to. Logika, s katero tudi dandanes upravičujemo mnoga dejanja, s katerimi uničujemo sočloveka. 

Ne sodite! 

Najbolj zahrbtno zlo je zato obsojati druge, da so slabi. »Dojemati osebe, dogodke in situacije samo v luči njihovega vpliva na nas same, to pomeni živeti na vratih pekla.« (T. Merton) To je razvidno iz prilike o pšenici in ljuljki, da je namreč težko prepoznati, kaj je kaj v resnici. Uničiti dobrega človeka se zato da samo tako, da ga prepričaš, da je dober, drugi pa so slabi (ali slabši od njega). 

Ohraniti dobro v sebi zato pomeni ohraniti Božjega duha združevanja, dopuščanja, potrpljenja, ki pravi: »Pustíte, naj oboje skupaj raste do žetve.« (Mt 13,30) Ali nekje na drugem mestu: »Ne sodite, da ne boste sojeni!« (Mt 7,1) Ali prevedeno v jezik vsakdanjosti: »Delaj dobro in pusti vrabčkom čivkati!« (sv. Janez Bosko)

(misel ob 16. navadni nedelji, leto A)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Tone Pavček, Take dežele ni

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

Iskati večje dobro