Preskoči na glavno vsebino

Rad bi živel!


Smrt in življenje sta se borila v prečudnem dvobôju: Gospod življenja je umrl, zdaj kraljuje živ.
(iz velikonočne pesmi slednice) 

En sam boj med življenjem in smrtjo, to je človekovo bivanje na svetu. Boj, v katerem je človek večkrat poražen, zlomljen, uničen, boj, v katerem le redko zmaguje, tako velikokrat zmaguje smrt, greh, obup, razočaranje, človekova slabotnost je kriva za to. Vendar je to hkrati isti boj, v katerem prav preko človekove krhkosti zmaguje Bog, to je novica velikonočnega jutra. »Kjer se je namreč pomnožil greh, se je še veliko bolj pomnožila milost.« (Rim 5,20) 

Ker namreč Bog noče človekove smrti, ampak da se spreobrne in živi (prim. Ezk 33,11), je položil v njegovo smrt Kristusa: željo, da bi rad živel, tudi če je umrl (Jn 11,25). To je ta luč v temi, ljubezen v zapuščenosti, upanje v breznu obupa, ki živi večno. In odtlej vemo: proti Božji ljubezni nihče nima možnosti. Najsi ga pokopljemo v še tako globok grob, naj se mu skrijemo še tako daleč, bo Bog vedno našel pot iz njega, Njegova ljubezen bo vse premagala, tudi najtežje in največje kamne na grobovih, tudi največje grehe in napake, s katerimi smo mislili, da smo ga dokončno uničili. Njegove ljubezni ne moremo premagati, ne moremo je uničiti, z ničimer.

To je sporočilo današnjega jutra, v katerem učenci drug za drugim odkrivajo čudne neskladnosti: da je živo nekaj, kar je v nas umrlo, in da je mrtvo tisto, kar je še do nedavnega kraljevalo nad nami. Odprt grob in okrvavljeni povoji in zložen prtič pričajo o tem. 

Nenavadno in nelogično, ampak tako je. Ko namreč vem, da sem grešnik, ko na sebi čutim krivdo svojih napak, ko v kesanju in obžalovanju jokam na grobu svojega greha, si vendar želim usmiljenja, si želim ljubezni, da bi me še vedno imel kdo rad, tudi če se zavedam, da si tega ne zaslužim. In v ravno tem občutju se prebuja naša človečnost, saj smo prav v zavesti svojega greha sposobni razumeti in sprejemati druge ljudi kot grešnike. Odpustiti. Sprejeti. Dati novo priložnost. 

In tako človekova smrt pravzaprav postane novo življenje. Ko si želimo Boga, ko si želimo odnosa.

Vendar pa novo življenje ne zrase v zraku. Na kraju greha in poraza je apostol »videl povôje, ki so ležali tam, in prtič, ki je bil na Jezusovi glavi,« (Jn 20,6) Greh in poraz bosta ostala del naše zgodovine. Zato novo življenje seveda ni pozaba naših težkih prigod, temveč za vedno dejaven spomin, kako nas je Bog s svojo ljubeznijo in usmiljenjem rešil iz njih ter nam dal novo priložnost, rešeni smo, to je tisto, kar spreminja naše življenje, to je naša velika noč, ljubezen, ki je zrasla sredi greha. Zato se rase edinole tako, da se v svoji smrti odloči, da boš veroval v Kristusa, ki ga nobena stvar ne more ubiti. Drugače povedano, reči vsemu navkljub: »Rad bi živel!« 

Vstali Kristus naj vam daje vere, da je v Njem to vedno mogoče! Aleluja!

(velika noč 2023)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m

Zavetnik poslušanja in zvestobe

Kar koli delate, delajte iz srca kakor Gospodu in ne kakor ljudem. (Kol 3,23)  Pridni Jožef, ki nas z oltarja gleda s tako vsakdanjo sekiro in žago, potnega čela in hoče brez besed povedati neko pomembno stvar: da je Božji otrok »tesarjev sin« (Mt 13,55). Da je torej njegovo delo napravilo Božjega sina. Da ga je njegovo pridno delo spravilo v mizarsko delavnico. Da ga zato lahko naše zvesto in požrtvovalno delo spravi v naše cerkve, v naše kuhinje, v naše pisarne in tovarne, ker je vse naše delo pravzaprav ustvarjanje Boga v našem svetu.  Ne glede na to, ali smo duhovnik ali tesar, kuharica ali smetar, naše delo »ustvarja« Boga.   In ko se tega zavedamo, potem moramo razumeti, kako nekaj pomembnega je delati – in kako nekaj pomembnega je delati pošteno, zavzeto, marljivo in z veseljem tisto, k čemur smo bili poklicani po svojih sposobnostih . Ker je to nič manj kot nekaj, kar temu svetu dolgujemo, namreč dobro opraviti svojo nalogo. » Če je človek poklican za pometača ulic, naj pomet

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.