Preskoči na glavno vsebino

Logično

Ljubite svoje sovražnike.

Ne samo, da jih tolerirajte, ne bodite le strpni z njimi. Ne, ljubite svoje sovražnike.

Vem, čudne, težke besede. Skoraj bi lahko rekli, da so to besede, ki jih je napisal nekdo, ki o življenju navadnega človeka nima pojma. A ker jih je povedal nekdo, ki je izkusil sovraštvo na svoji koži, ne odmahnimo takoj z roko. Kajti če vemo, če res razumemo, zakaj kdo sovraži, potem bomo videli, da je to naročilo celo logično, če se hočemo iti ljubezni.

Najprej je treba razumeti, da si zla in sovraštva noben človek ne želi. Noben človek, niti najhujši grobijan in nasilnež. Globoko v sebi si človek vedno in povsod želi ljubezni. Pozornosti, spoštovanja, bližine, varnosti, če rečemo z drugimi besedami. Tega si želi, ne pa sovraštva.

Toda vedno in povsod, ko se človek ne čuti ljubljenega, ko v svojem življenju ne čuti ljubezni, nastane v njem prostor za hudiča, za greh, za zlo. Kajti »lakota vsakega človeka naredi za kriminalca.« (iz filma Batman Begins, 2005) Res, človek dela greh in slabo in zlo, človek sovraži samo iz globoke lakote, iz nemoči, iz globoke potrebe po ljubezni, ki je nima oz. je ne čuti.

Sovraštvo je samo pretresljiva prošnja po ljubezni.

Zato je Jezusova beseda logična. Ker je logično, da človek, ki nas sovraži, ne potrebuje sovraštva, ampak ljubezen. In logično je, da zaradi pomanjkanja ljubezni v njem vedno trpiva oba. In logično je, da naju iz te situacije ne bo rešilo moje sovraštvo, ampak moja ljubezen. Kajti ljubiti svoje sovražnike je edino, kar nas rešuje pred tem, da bi zlo vstopilo tudi v naše življenje. Kajti kdor bo zlo vračal z zlom, se bo tudi sam ujel vanj.

Zlo nikogar ne reši. Zato ne mene ne človeka, ki me sovraži, iz zla in sovraštva ne more rešiti zlo, sovraštvo, ampak ljubezen. Kajti ko se človek čuti ljubljen, neha sovražiti. Začne ljubiti. Če še ne ljubi, pomeni, da tega še ne čuti. Da ga je treba še ljubiti. Ali še bolj. Ker sovražnik vedno potrebuje več ljubezni kot tisti, ki nas imajo in ki jih imamo radi.

Sovraštvo je namreč pomanjkanje ljubezni. Naše ljubezni.

Ne, ne govorim pravljic. O sebi govorim. O resničnem sebi, o človeku, ki ve, da vsak dan potrebuje ljubezen in občutek ljubljenosti. Ker sem vedno, ko ga nimam, človek zlih misli, reakcij, odločitev in dejanj. Človek, na katerega se lepi zlo. In nihče ni drugačen od mene. Vsaj v tem gotovo ne.

**

»Tema ne more odstraniti teme; samo svetloba jo lahko. Sovraštvo ne more odstraniti sovraštva; samo ljubezen ga lahko.« (Martin L. King)

www.zedge.net

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.