Preskoči na glavno vsebino

Odpreti Bogu vrata v svet

Bolj kot karkoli drugega naš svet potrebuje svetnikov. Svetnikov, ja, tistih pravih svetnikov. Pa ne samo tistih, katerih slike bi postavili na oltar, tistih, ob katerih bi zadržali dih in za njihovim imenom rekli: »Prosi za nas.« Še bolj potrebujemo tistih skritih, »navadnih« svetnikov, za katere širni svet nikdar ne bo vedel. Svetnikov, ki niso nosili škofovske, ampak pastirsko palico, svetnikov, ki niso napisali velikih teoloških razprav, ampak domače naloge in dnevnike, polne izpovedi, svetnikov, ki niso vrteli sveta, ampak vijake na kolesu, svetnikov, ki niso ustvarili novega redu, ampak vsak dan skuhali mineštro, svetnikov, ki so bili zaljubljeni in negotovi, ki so razbili kozarec in zlomili srce, ki so bili umazani od blata in besed, ki so naredili veliko napak – in prosili odpuščanja, ker so vedeli, da so slabotni. Svetnikov, ki so živeli – točno tako – kot večina izmed nas. In so se trudili, da bi v svoj svet prinesli nekaj lepega in dobrega.

Tako je. Svetniki niso popolni ljudje, niso supermeni. Svetniki so ljudje iz krvi in mesa, kakor mi vsi. Ker biti svetnik ne pomeni biti nekaj nečloveškega, ampak nasprotno: biti nekaj najbolj človeškega. Biti najbolj človek, kar si lahko, v vsem dobrem in slabem, kar to pomeni.

Zato je svetnik lahko prav vsak od nas. Ne samo to. Vsak od nas ima en sam poklic, in sicer poklic svetnika. Vsi smo bili izbrani za svetnike, in to tam, kjer smo, v tem, kar smo – ker svet ne potrebuje samo svetih duhovnikov, škofov in papežev, ampak tudi in morda še bolj kot te svetih smetarjev, čistilk, kuharjev, učiteljev, stevardes, nogometašev, trgovcev, bančnikov, politikov, tudi svetih brezposelnih, najbolj pa svetih v dveh najlepših poklicih na svetu: svetih mater in očetov.

Svet globoko potrebuje svetnikov, ker globoko potrebuje Boga. Boga in njegove ljubezni. In svetniki so tisti, ki prinesejo Boga in njegovo ljubezen v ta svet. Ne tako, da bi si mislili, da so oni Bog, temveč tako da sami potrebujejo Boga – in to tako močno, da ga zato strastno iščejo v dogodkih in v ljudeh svojega vsakdanjika. Iščejo tako, da se borijo za pravico, da premagajo svoje želje in ustrežejo drugemu, da v skrbeh bedijo do poznih ur, da odpustijo in prosijo odpuščanja, da se smejijo, da se zabavajo, da znajo pokloniti čas in sposobnosti; da so iskreno to, kar so.

Res, nič kaj posebnega. In vendar nekaj izjemnega. Ker biti svetnik sicer pomeni biti navaden, a ne pomeni biti povprečen človek. Pomeni namreč dati vse od sebe, pomeni truditi se, pomeni vztrajati, ko drugi obupajo. Pomeni vstati, ko si padel, in iti naprej, ko bi lahko spal. Pomeni kričati, ko drugi molčijo, in molčati, ko drugi kričijo. Pomeni ljubiti, ko drugi sovražijo. Pomeni gledati, ko drugi mižijo, in ponuditi roko, ko drugi stiskajo revolver. Pomeni biti človek, točno. To pa je nekdo, ki je vzel evangelij zares. Ne tisti, ki ga je docela izpolnil, a tisti, ki ga je vzel zares.

In samo to pomeni biti svet. Nič več, nič manj. Odpreti Bogu vrata v ta svet, da se v njem spet učloveči. Tam, kjer si ti.

Komentarji

  1. "Svet globoko potrebuje svetnikov, ker globoko potrebuje Boga"
    ... in zato nam mora praznik Vseh svetih pomeniti ne le tolažbo, ampak tudi moč; za nekaj velikega smo se rodili. V siju Večnosti dobiva moje/tvoje življenje svoj smisel. Vprašanje je le, če je ta veličastna vizija večnosti vedno pred mojimi/tvojimi očmi: ne za strah, ampak da prav izbiram in prav usmerjam svoj korak.Za svojo/tvojo večnost živim/š danes. vsak dan mi je v ta namen podarjen :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Svetost je odločitev,
    ni danost...,
    je odločitev in božja milost,
    je trda pot ponižnosti,
    pot neprestanega odločanja za Boga.
    Bog me kliče k svetosti,
    mi jo želi,
    ker mi želi biti blizu,
    želi, da postanem deležna njegove svetosti,
    svoboda odločitve pa ostaja v mojih rokah.
    Kakšna odgovornost!
    Brez trdne odločitve ZA svetost,
    ne bo šlo.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m