Čas milosti


»Glejte, zdaj je čas milosti, glejte, zdaj je dan rešitve!« (2 Kor 6,2) Prav današnji dan, tako nepriljubljen dan, dan »zapovedane lakote«, dan, ki je tako strašansko drugačen od ostalih prav zato, da se vsaj enkrat toliko zaustavim v svojem avtomatizmu, dan, ko pomislim, ali lahko naredim kaj, kar delam »vsak dan«. Dan, ko zaradi te globoke pozornosti pomislim, zakaj nekaj počnem. 

Zato je danes »čas milosti«. Zato je danes »dan rešitve«. Ker večino težkih in hudih stvari naredimo avtomatsko, ne da bi se zavedali, da gre za kaj slabega, ker so to pač stvari, ki se z naše perspektive zdijo čisto v redu, pa čeprav lahko koga ranijo. Danes pa se ob vsaki stvari ustavimo. Ne delamo avtomatsko. Pomislimo, ali kaj smemo delati, pomislimo, ali je prav, da počnemo, kar počnemo. Pomislimo, ali bi bilo bolje kaj narediti drugače. Zato je to tako milosten čas. Pomaga nam ozavestiti, kje smo. In predvsem, kje bi morali biti. 

Tako znotraj življenja, ki se nam zdi »čisto v redu«, zaslišimo klic Boga. »Zdaj govori Gospod: Obrnite se k meni z vsem srcem, s postom in z jokom in s srčno bolečino!« (Jl 2,12) Klic Boga, naj se vrnemo k njemu, naj se vrnemo tako, da obžalujemo stanje, v katerem smo danes, preprosto zato, ker na način, ki ga živimo danes, ne moremo več dobro funkcionirati. Če smo danes zelo neavtomatski in ravno zato tudi zelo iskreni do sebe, torej nepopustljivi, če se resnično ustavimo, opazujemo, poslušamo svoje življenje in stvari, ki se dogajajo v njem, bomo ugotovili, da je v našem življenju veliko stvari zlomljenih, ranjenih, potrebnih pozornosti in ljubeče skrbi. Da veliko stvari potrebuje spremembo. 

Za to popravilo nam Jezus v postnem času (in tudi nasploh) ponuja tri učinkovita orodja. Prvo orodje je miloščina. Dobra dela, če povemo drugače, ki nam spet pomagajo videti bližnjega, ga torej opaziti, mu prisluhniti, ga postaviti v svoje obzorje odločanja. Drugo orodje je molitev, ta nam pomaga spet videti Boga, ga spet upoštevati in mu dati prostor med svojimi željami. Tretje orodje pa je post, se pravi odpoved, žrtev. Ta nam pomaga spet vzpostaviti pravi odnos do stvarstva, do dobrin, ki jih jemljem zase; da vzamem to, kar potrebujem, in ne, kar bi streglo mojemu udobju. 

Tako bo postni čas postal bolj zavestna pot dobrih izbir in odločitev, ki imajo en sam namen, doživeti tudi na svoji koži velikonočno spremembo, smisel, veselje, življenje.

(misel na pepelnico 2025)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Tone Pavček, Take dežele ni

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

Iskati večje dobro