Pasti
Zmeda
Vse je torej zelo enostavno. Kako torej, da zlo sploh obstaja? Prepričan sem namreč, da nihče noče delati slabega namenoma, ne, mislim, da si v osnovi vsi želimo delati dobro in prav, saj je tudi Raskolnikov v romanu »Zločin in kazen« na primer ubijal, da bi s tem človeštvu naredil celo uslugo. Torej najverjetneje slabo delamo preprosto zato, ker ne vemo, da je to nekaj slabega. Saj je zlo na svetu zaradi prevare, spomnite se samo prepričevanja kače v raju, ki je obrnila stvari na glavo, da je Bog slab in zlo nekaj dobrega (1 Mz 3). Tako je, največja prevara zla je prav v tem, da se nam kaže kot nekaj dobrega. Sicer se ne bi nikoli odločili zanj.
Pa se. In napačnosti naših izbir se žal ne da predvideti, to je pri vsem najhuje. Tako se recimo tudi apostoli ujamejo v to past zla, ko nekomu branijo delati nekaj dobrega samo zato, ker ni bil prave barve (Mr 9,38).
Boj proti zlu
Edina možnost, s katero se lahko proti delovanju zla v sebi borimo, je priznati si, da ne vemo, priznati si napako, potem ko smo jo naredili. Ali še bolje, biti vedno dovolj iskren do sebe, da si sposoben pogleda v ogledalo in biti samemu sebi sodnik, razmišljati, pregledovati posledice svojih dejanj in jih obsoditi, če je treba.
»Če te tvoja roka pohujšuje, jo odsekaj!« (Mr 9,43) pravi Jezus. Glagol »pohujšati« (skandalizo) v grščini dobesedno pomeni »nastaviti zanko ali past« ali »povzročiti, da se kdo spotakne«. Torej je stvar v tem, da je zlo vedno past, da je ta past lahko kjerkoli, tudi v načeloma dobrih dejanjih, in da se jo navadno težko prepozna, past je vendarle vedno dobro skrita, pod listjem, pod mahom, tudi pod pretvezo dobrih namenov. Zato je iskrenost pri presojanju svojih dejanj tako zelo pomembna.
Da je nekaj narobe, pač ne moremo vedeti vnaprej, to lahko uvidimo samo za nazaj. Kar je hudo, ker zato boj proti zlu vedno zahteva veliko žrtev, bolečin, odpovedi, ostati je treba brez roke, noge, brez očesa, brez svojega ponosa in brez občutka, da smo popolni. Ker se to, da je popoln, zdi samo človeku, ki si ne prizna napake. Ki je ne obsodi, je ne odseka.
Zato se ne bojmo svojih napak, prostor usmiljenega Boga so, ki daje živeti tudi brez roke in noge. Bojmo se raje občutka, da jih delajo samo drugi, mi pa ne.
(misel ob 26. navadni nedelji, leto B)
Komentarji
Objavite komentar