Zvest
Zakaj gospodar ni pustil pobrati ljuljke med pšenico svojim služabnikom? Ker niso vedeli, katera je katera, torej katera je slaba in katera dobra. Kot človek marsikdaj ne ve prav točno, kaj je dobro in kaj slabo. Lahko si mislimo, da je célo polje, sredi katerega živimo, slabo. Lahko mislimo, da je človek, s katerim živimo, slab. Lahko mislimo, da je vse naše delo, vse naše početje slabo.
A to so hitre sodbe. Prehitre sodbe, ki marsikdaj naredijo ogromno škode. Zaradi njih morda koga odvrnemo od poboljšanja. Zaradi obupavanja nad ljudmi marsikoga zatremo v njegovi rasti, v njegovem spreminjanju. Zaradi sodb marsikdaj tudi sebi zapremo vrata pred potmi, pred ljudmi, ki bi jih tako potrebovali.
Tako kmalu ugotovimo, da pravzaprav največje hudičevo delo med kristjani ni tisto zlobno seme tam na njivi, ampak tisto zlobno seme v nas – da so to sodbe, ki iz našega sveta in našega srca ruvajo pšenico in delajo prostor ljuljki.
Zato Gospodar želi, naj pustimo sodbe pri miru. Sodbe več uničijo, kot pa naredijo dobrega, ker nimajo pojma, ker ne poznajo resnice. Gospodar pa jo pozna. Zato bo najboljša in najbolj pravična sodba njegova. Njegova, Sejavčeva sodba. Kaj pa mi? Naše pa je polje.
Polje, na njem smo posejani kot kvas, kot majhno, gorčično zrno. Na njem smo kot tista mala čreda, ki se ji verjetno velikokrat zazdi, da je biti mali kvas, biti gorčično zrnce že brezupno, da vse to nima nobenega smisla, nobenega haska, da ni nikjer ničesar videti, ničesar, kar bi vlivalo pogum in zaupanje. Da smo premajhni. Da je pretežko, ker je tako veliko ljuljke, tako malo pa pšenice.
Ne pozabi, še enkrat ne pozabi: človeške oči varajo. Pusti sodbe, sodba je Sejavčeva. Ti moraš samo rasti. Ti moraš samo biti zvest. Ker je tebe Sejavec zasejal v to polje, da raseš, ker bodo potem ob tebi rasli tudi drugi, ker bo zaradi tebe potem tudi ljuljka lahko postajala pšenica – ker kvas, čeprav ga je malo, prekvasi vse testo. Samo biti zvest, samo to želi Sejavec od tebe. Da si tam, kjer te je hotel Bog imeti. Nič drugega ne moreš, nič drugega ti ni treba storiti. Samo biti zvest. Samo držati se Boga.
*
A to so hitre sodbe. Prehitre sodbe, ki marsikdaj naredijo ogromno škode. Zaradi njih morda koga odvrnemo od poboljšanja. Zaradi obupavanja nad ljudmi marsikoga zatremo v njegovi rasti, v njegovem spreminjanju. Zaradi sodb marsikdaj tudi sebi zapremo vrata pred potmi, pred ljudmi, ki bi jih tako potrebovali.
Tako kmalu ugotovimo, da pravzaprav največje hudičevo delo med kristjani ni tisto zlobno seme tam na njivi, ampak tisto zlobno seme v nas – da so to sodbe, ki iz našega sveta in našega srca ruvajo pšenico in delajo prostor ljuljki.
Zato Gospodar želi, naj pustimo sodbe pri miru. Sodbe več uničijo, kot pa naredijo dobrega, ker nimajo pojma, ker ne poznajo resnice. Gospodar pa jo pozna. Zato bo najboljša in najbolj pravična sodba njegova. Njegova, Sejavčeva sodba. Kaj pa mi? Naše pa je polje.
Polje, na njem smo posejani kot kvas, kot majhno, gorčično zrno. Na njem smo kot tista mala čreda, ki se ji verjetno velikokrat zazdi, da je biti mali kvas, biti gorčično zrnce že brezupno, da vse to nima nobenega smisla, nobenega haska, da ni nikjer ničesar videti, ničesar, kar bi vlivalo pogum in zaupanje. Da smo premajhni. Da je pretežko, ker je tako veliko ljuljke, tako malo pa pšenice.
Ne pozabi, še enkrat ne pozabi: človeške oči varajo. Pusti sodbe, sodba je Sejavčeva. Ti moraš samo rasti. Ti moraš samo biti zvest. Ker je tebe Sejavec zasejal v to polje, da raseš, ker bodo potem ob tebi rasli tudi drugi, ker bo zaradi tebe potem tudi ljuljka lahko postajala pšenica – ker kvas, čeprav ga je malo, prekvasi vse testo. Samo biti zvest, samo to želi Sejavec od tebe. Da si tam, kjer te je hotel Bog imeti. Nič drugega ne moreš, nič drugega ti ni treba storiti. Samo biti zvest. Samo držati se Boga.
*
Komentarji
Objavite komentar