Križi in križišča
Saj vem: vsak gre svojo pot.
A nekoč je nekdo rekel, da so naše poti dragocene zaradi križišč. Da so življenja dragocena zaradi srečanj. Srečanj, ki se dogajajo v podpiranju in pomoči, v različnosti in krešenju mnenj. Srečanjih, ki so srečanja samo zato, ker se v njih blešči drugačnost. Tam torej, kjer se prekrižajo naše poti, tam je križišče. Kjer pa se prekrižajo naše poti in poti Boga, kjer se vendarle srečamo z njim iz oči v oči, tam je križ.
Tudi iz tega srečanja tolče drugačnost. Morda bolj kot iz kateregakoli drugega srečanja. Ker ne gre samo za srečanje dveh mnenj, ampak resnice in laži.
Ni enostavno, da bi razumeli. Do tega se dokopavamo celo življenje. Skozi vsa soočenja z Bogom, skozi vse križe. Najsi gre za droben nesporazum ali za smrtno bolezen, vseskozi pristanemo ob zid nerazumevanja, ob zid, kjer poskušamo najti vrata, okno, karkoli. Samo da bi zmogli iti naprej.
A naprej se ne da, dokler ne ugotovimo: križ ni zato, da bi nas ubil, ampak da bi nas okrepil. Saj nas Bog ne prihaja pobit, ampak rešit.
A zakaj ravno v križih? Ne more priti v radosti in veselju, v zmagovanju in proslavljanju, kot Mesija, kot cesar, kot najmogočnejši, prevzvišeni in nepremagljivi?
Nisem strokovnjak za človeško dojemanje, a zdi se mi, da vidimo Boga v pravi podobi šele takrat, ko se z njim srečamo, ko se začnemo z njim pogovarjati brez olepšav in pobožnih vzdihov – to pa se zgodi šele takrat, ko začutimo, da je tu nekje, da pozna našo ranljivost, da nas razume, da nam je blizu, da nam je podoben. Samo v križu. Tja sva prišla oba, On in jaz.
Zato torej Mesija, kot pohabljeni, povoženi, poteptani, uničeni – da bi bil blizu temu, kar resnično smo: krhka bitja; da bi znali iti v tem, kar smo, naprej; da bi znali v tem, kar smo, spoznati svojo veličino, ki je v edini pravi sposobnosti človekovega srca: da izgubi vse, ker s tem tudi vse pridobi. Vse tisto, kar zares potrebuje: križe in križišča.
A naprej se ne da, dokler ne ugotovimo: križ ni zato, da bi nas ubil, ampak da bi nas okrepil. Saj nas Bog ne prihaja pobit, ampak rešit.
A zakaj ravno v križih? Ne more priti v radosti in veselju, v zmagovanju in proslavljanju, kot Mesija, kot cesar, kot najmogočnejši, prevzvišeni in nepremagljivi?
Nisem strokovnjak za človeško dojemanje, a zdi se mi, da vidimo Boga v pravi podobi šele takrat, ko se z njim srečamo, ko se začnemo z njim pogovarjati brez olepšav in pobožnih vzdihov – to pa se zgodi šele takrat, ko začutimo, da je tu nekje, da pozna našo ranljivost, da nas razume, da nam je blizu, da nam je podoben. Samo v križu. Tja sva prišla oba, On in jaz.
Zato torej Mesija, kot pohabljeni, povoženi, poteptani, uničeni – da bi bil blizu temu, kar resnično smo: krhka bitja; da bi znali iti v tem, kar smo, naprej; da bi znali v tem, kar smo, spoznati svojo veličino, ki je v edini pravi sposobnosti človekovega srca: da izgubi vse, ker s tem tudi vse pridobi. Vse tisto, kar zares potrebuje: križe in križišča.
Z napisanim se popolnoma strinjam in moram pohvaliti avtroja. Vsem nam želim, da bi z veseljem sprejemali križe, ki nam jih Bog nalaga - nikdar ne da pretežkega, nenazadnje je njegov jarem lahak, osvobaja.
OdgovoriIzbriši