Preskoči na glavno vsebino

Duohtar pod mus!


Nekoga »pohujšati«. Se nam ne zdi ta beseda nekaj, kar je še pravkar ležalo na podstrešju, med pozabljeno kramo prejšnjega stoletja? Morda jo je kdo še uporabil zato, da je na usta privlekel nasmehe. Saj nam je namreč vsem bolj ali manj jasno, da smo »pohujšanja« takšnih pomenov, kot so nam jih predale babice, že davno prerasli.

A glej to čudo, danes Jezus spet stopi na plano s to starinsko besedo. S starinskim namenom: v nas poskuša s »pohujšanjem« ¬vzbuditi pohujšanje ... Kot vedno, ko nam kdo predlaga, naj pometemo pred svojim pragom. Kot vedno, ko nam nekdo prinese na pladnju resnico. Da bi se zavedli, da so še vedno stvari, ki nas ubijajo ali ki nas odvračajo od tega, da bi bili ljudje.

Resnica je težka stvar. Resnica o naših rokah. Rokah, ki znajo grabiti, ne pa božati; ki znajo šteti, ne pa deliti; ki nam jih je škoda ožuljiti. Resnica o nogah. Nogah, ki se bojijo izpostaviti, ki ne želijo voditi, ki jim je ljubši počitek kot hoja po strmini. In najtežja: resnica o očeh. Očeh, ki gledajo in si želijo. Očeh, ki najprej delajo za to, da bi jih drugi videli. Očeh, ki ne vidijo drugega kot sebe. Bolje je biti hrom in slep, kot imeti tako telo, to vemo. In vendar ...

In vendar si ga sami želimo. Mislimo, da naši otroci potrebujejo na tisoče dejavnosti, da morajo biti virtuozi in mojstri žoge in loparja, da so naše oči zadovoljne. Ker iščejo uspeha, priznanja, prvenstva. Ker si želijo videza, ne pa tega, kar je skrito, a pomembnejše. *Mislimo, da potrebujejo čimveč stvari, ne pa ljubezni. Mislimo, da potrebujejo več sposobnosti, več znanj, ne pa več časa ... Kako so zadovoljne naše roke, naše noge, naše oči ... Ker so popolne? Ker se nam zdijo popolne?

Človeška popolnost morda prinaša vstop na stolpnice uspeha, nikakor pa ne k sreči. Tudi ne k človeku, ker nam grejo popolneži na jetra, tudi ne k sebi, ker nikakor nismo takšni, niti k Bogu, ker pri njem vsaka popolnost izzveni.

Pri Bogu ni popolnih ljudi. Niti ne morejo biti. So samo tisti, ki so spoznali, kaj jih pri tem, da bi dosegli Boga in samega sebe, ovira. Samo tisti, ki so bili sposobni biti do sebe brezkompromisni. Samo tisti, ki so spoznali, da ukleščeni v ponos, v nevoščljivost, v zapoved uspeha, v zlo, nimajo prihodnosti. Samo tisti, ki so si upali vse stvari, ki so jih delale za sužnja, odtrgati – pa čeprav so jim govorili, da delajo napako. Pa čeprav so si to govorili tudi sami.

To so ljudje, ki tega niso naredili samo zaradi sebe in svoje sreče, ampak tudi zaradi »malih«, pred katerimi stojijo. Ki so zmogli premagati samega sebe in narediti to, kar so vedeli, da je treba narediti, da ne bi pohujšali katerega teh malih, ki še ne vedo, kaj je v življenju pomembno in kaj ne.

Naša odgovornost je velika. Naši cilji so njihove ceste za življenje. Če mi ne znamo videti bolezni, napake, kako jo bodo znali oni?

Odrežimo čimprej. Čas je kratek.

Komentarji

  1. Se popolnoma strinjam. Če hočemo biti srečni, se moramo nekako odpreti, saj drži, da se sami ne moremo zveličati. Zazrti sami vase in v ta sedanji trenutek in užitke tega sveta, se več ne oziramo po pridobitvi nekega drugega sveta, kamor nas mora priti čim več. Če pa že mislimo na oni drugi svet, skušamo obračunati s konkurenco, ki je gotovo slabša od nas, ne tako pristna... Toda "v hiši mojega Očeta je mnogo bivališč", dovolj za vse, če si pomagamo med seboj, da pridemo do tam. In ni lahka pot - marsikaj je treba odrezati in se odločiti le za bistveno, da pridemo tja.

    OdgovoriIzbriši
  2. ha ha.. posrečn naslov :)

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej