Preskoči na glavno vsebino

Pozabljene stvari

Ta članek bo tako neaktualen kot že dolgo ne. Govori o starokopitnih stvareh, stvareh, pozabljenih v predalih, založenih v visoke kupe ...

Stvari, ki jih ne potrebujemo, oz. tiste, za katere mislimo, da jih ne potrebujemo, kmalu založimo. Nekam daleč ji pospravimo, da nam ne vzbujajo slabe vesti, zakaj jih ne uporabljamo. Vse argumente, ki bi govorili zanje, ponavadi na hitro pospravimo v koš za smeti – s tem, ko rečemo, da so staromodni in nerabni.

Ena od mnogih stvareh, pred katerimi zakrivamo moderno oko, je križ. Križ je staromoden, ker je trpljenje nespametno in nesmiselno. Križ spominja na to. In kaj naj še počne križ v dobi, ki je ustvarila penicilin in antidepresive, pomirjevala in antibiotike, morfij in ecstasy? Res je, nima kaj početi. Križ torej spada na smetišče zgodovine. Prej, ko so ljudje še trpeli, so ga potrebovali za lajšanje travm. Zdaj ga ne potrebujemo več.

Toda ko govorimo o križu in trpljenju, potem ne govorimo samo o tistem skrivenčenem telesu na njem. Govorimo o rojstvih in solzah vseh mater sveta. Govorimo o žuljih očetov sveta. Govorimo o prijateljskih naporih in prizadevanjih zdravnikov. Govorimo o molitvah redovnic, o srčnosti animatorjev in vsakem gibu delujočih, upajočih, požrtvovalnih tega sveta. V vsem tem se skriva Gospod, ki krvavi na lesu križa. In še v mnogočem, brez česar bi svet, ki ga poznamo, ne mogel stati pokonci.

Mar tudi vse to spada na smetišče?

Če zavržemo križ, zavržemo sebe. Kajti po križu in zaradi njega smo to, kar smo. V trenutku, ko izgubimo križ, izgubimo upanje in smisel. In ne bi rad, da svet zgori. Zato se danes obračam na vse križe mojega življenja, da bi v njih namesto prepreke videl orodje. In ko se zgodi to, tako vidim tudi ljudi. In končno razumem, da to življenje ni namenjeno obsodbi, ampak rešitvi. In da trpljenje ni cilj, ampak pot.
Na koncu te poti je bronasta kača, tisto, za kar veš, da si sanjal.

Komentarji

  1. Res je, nočemo se ukvarjati s križem in nočemo se okvarjati sami s seboj. Pretežko je in nima smisla. In tako životarimo naprej. Zakaj bi sploh še jedli in pili? Ker pa je lepše, če križa ni, ga je treba na razne načine tudi izbrisati.

    Saj vemo kako, a-la Marjo Špinel. Toda potem se izkaže, da je vseeno bolje vsak dan sprejeti svoj križ, kakor se ga otepati. Le po križu se lahko rešimo... Boljše - po Križu!

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j