Preskoči na glavno vsebino

Korak več

Morda se to dogaja tudi vam.

Ko mi želi kdo govoriti o peti božji zapovedi (ne ubijaj), ga ponavadi prekinem, rekoč: »Saj nismo nikogar ubili. Smo dobri ljudje.« A povejte mi, kaj pa pomeni, ko kdaj potihem rečemo: »Ubil te bom,« ali »Take ljudi bi bilo treba postaviti pred zid in postreliti«? Mar ni ta človek v meni že ubit?

Ko mi želi kdo kaj reči o prešuštvovanju, spolnosti in zakonskih zvezah in celibatu, mu pravim: »Važno, da vem, kaj sem se odločil. Potem lahko pogledam tudi kakšno lepo punco, saj ni prepovedano.« Res je, ni prepovedano. Kot tudi žalost in zlomljena srca in občutki krivde in razdrte družine niso prepovedani. Ko gledaš kako drugo dekle in si je želiš, imaš res še vedno rad svojo ženo? Mar nista nekako – ločena?

Ko mi želi kdo govoriti o laži, mu rečem: »Saj se lahko kdaj pa kdaj zlažeš. Saj samo takrat, ko je to zares pomembno, ko ti koristi, sicer pa ne.« Ampak: imam res tako rad resnico, da jo bom kdaj tudi zagovarjal, čeprav mi bo škodilo? Mar se nisem s tem za vedno nekam skril?

Morda se to dogaja tudi vam. »Zakaj srce je pravičen sodnik in ne pozna malenkosti ...« (I. Cankar, Skodelica kave)

Saj vem, rekli boste: »To so malenkosti. To ni nič takega. Marko, ne kompliciraj.« Že res. Malenkosti. Kot je malenkost tudi ena sama majhna iskrica v travi. A ko jo vidite, hitro stopite nanjo in jo poteptate. Veste, kaj bi se lahko zgodilo. Kompromisi in popuščanja bi zanetili požar, resnično. Nič drugače ni s človekom in njegovimi dejanji.

Vse velike zadeve se začnejo v srcu. Z drobno idejo, nevredno pozornosti. In vsi veliki grehi tudi.

Življenje ni malenkostno. Nikoli. O tem govori danes Jezus: uboj, prevara, laž, ločitev in kar je še takega, se ne začnejo takrat, ko se to zgodi zunaj, ampak znotraj, v srcu: s trenutkom sovraštva, z majhnim poželenjem, s skoraj nevidno željo po maščevanju.

Ne Jezus ne jaz ne praviva, da tega ne smemo dopustiti. To je nemogoče. Saj vendar ne moremo ukazovati svojim mislim in srcu. Praviva pa tole: ni problem, če se iskra vžge, problem je, če se je ne pogasi. Če malenkostim ne dajemo pozornosti.

Zato je treba biti do sebe zelo zahteven, bolj kot do drugih ljudi. Zato se je treba dobro opazovati, si vzeti čas zase. Ker človeka kompromisi pokopljejo. Ker je golo izpolnjevanje zapovedi samo iskanje lukenj v zakonu, lukenj, v katerih se kmalu znajdemo tudi sami. Zato je treba narediti korak več, ne korak manj. Korak več, ki je ljubezen. Korak več od črke, ker smo duh, ne robot.

Komentarji

  1. Lepo razmišljanje, pa da ne boš mislil, da ne mislim tega zares - se trudim, da je moj 'da' res 'da' in moj 'ne' res 'ne'. Na mnogih področjih, zlasti v odnosih, so malenksosti pomembne, oziroma nas spomnijo na velike reči, ker je za človeka tudi nevarno, da je pozoren na vse malenkosti in pozabi na velike zadeve (ne misli na malenkosti z 'velikostmi' na obzorju). In res je, Jezus zahteva korak več, oziroma obrat k srcu in človeku (pravzaprav osebi). Najbrž so se t.i. 'stari' preveč skoncentrirali na tisto pravičnost, pozabili pa, da Božja pravičnost traja do tretjega in četrtega rodu, njegova ljubezen in usmiljenje pa do tisočerega rodu. Človek mora stremeti (biti na poti) k popolnosti, ker je po njej, po njeni podobi ustvarjen. Seveda je človeško, da vsake toliko zaide s poti, a važno, da jo nosi v srcu.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.