Preskoči na glavno vsebino

Korak več

Morda se to dogaja tudi vam.

Ko mi želi kdo govoriti o peti božji zapovedi (ne ubijaj), ga ponavadi prekinem, rekoč: »Saj nismo nikogar ubili. Smo dobri ljudje.« A povejte mi, kaj pa pomeni, ko kdaj potihem rečemo: »Ubil te bom,« ali »Take ljudi bi bilo treba postaviti pred zid in postreliti«? Mar ni ta človek v meni že ubit?

Ko mi želi kdo kaj reči o prešuštvovanju, spolnosti in zakonskih zvezah in celibatu, mu pravim: »Važno, da vem, kaj sem se odločil. Potem lahko pogledam tudi kakšno lepo punco, saj ni prepovedano.« Res je, ni prepovedano. Kot tudi žalost in zlomljena srca in občutki krivde in razdrte družine niso prepovedani. Ko gledaš kako drugo dekle in si je želiš, imaš res še vedno rad svojo ženo? Mar nista nekako – ločena?

Ko mi želi kdo govoriti o laži, mu rečem: »Saj se lahko kdaj pa kdaj zlažeš. Saj samo takrat, ko je to zares pomembno, ko ti koristi, sicer pa ne.« Ampak: imam res tako rad resnico, da jo bom kdaj tudi zagovarjal, čeprav mi bo škodilo? Mar se nisem s tem za vedno nekam skril?

Morda se to dogaja tudi vam. »Zakaj srce je pravičen sodnik in ne pozna malenkosti ...« (I. Cankar, Skodelica kave)

Saj vem, rekli boste: »To so malenkosti. To ni nič takega. Marko, ne kompliciraj.« Že res. Malenkosti. Kot je malenkost tudi ena sama majhna iskrica v travi. A ko jo vidite, hitro stopite nanjo in jo poteptate. Veste, kaj bi se lahko zgodilo. Kompromisi in popuščanja bi zanetili požar, resnično. Nič drugače ni s človekom in njegovimi dejanji.

Vse velike zadeve se začnejo v srcu. Z drobno idejo, nevredno pozornosti. In vsi veliki grehi tudi.

Življenje ni malenkostno. Nikoli. O tem govori danes Jezus: uboj, prevara, laž, ločitev in kar je še takega, se ne začnejo takrat, ko se to zgodi zunaj, ampak znotraj, v srcu: s trenutkom sovraštva, z majhnim poželenjem, s skoraj nevidno željo po maščevanju.

Ne Jezus ne jaz ne praviva, da tega ne smemo dopustiti. To je nemogoče. Saj vendar ne moremo ukazovati svojim mislim in srcu. Praviva pa tole: ni problem, če se iskra vžge, problem je, če se je ne pogasi. Če malenkostim ne dajemo pozornosti.

Zato je treba biti do sebe zelo zahteven, bolj kot do drugih ljudi. Zato se je treba dobro opazovati, si vzeti čas zase. Ker človeka kompromisi pokopljejo. Ker je golo izpolnjevanje zapovedi samo iskanje lukenj v zakonu, lukenj, v katerih se kmalu znajdemo tudi sami. Zato je treba narediti korak več, ne korak manj. Korak več, ki je ljubezen. Korak več od črke, ker smo duh, ne robot.

Komentarji

  1. Lepo razmišljanje, pa da ne boš mislil, da ne mislim tega zares - se trudim, da je moj 'da' res 'da' in moj 'ne' res 'ne'. Na mnogih področjih, zlasti v odnosih, so malenksosti pomembne, oziroma nas spomnijo na velike reči, ker je za človeka tudi nevarno, da je pozoren na vse malenkosti in pozabi na velike zadeve (ne misli na malenkosti z 'velikostmi' na obzorju). In res je, Jezus zahteva korak več, oziroma obrat k srcu in človeku (pravzaprav osebi). Najbrž so se t.i. 'stari' preveč skoncentrirali na tisto pravičnost, pozabili pa, da Božja pravičnost traja do tretjega in četrtega rodu, njegova ljubezen in usmiljenje pa do tisočerega rodu. Človek mora stremeti (biti na poti) k popolnosti, ker je po njej, po njeni podobi ustvarjen. Seveda je človeško, da vsake toliko zaide s poti, a važno, da jo nosi v srcu.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej