Preskoči na glavno vsebino

4. dan: Duhovniška mineštra

Dragi nekdo!

Ta sreda je pač bila kot vsaka prva delovna sreda v mesecu namenjena srečanju duhovnikov vipavske dekanije. Glede na to, da nam je vsem bolj ali manj jasno, kakšno je starostno stanje duhovnikov po Sloveniji, verjetno ni treba posebej poudarjati, da sem na teh srečanjih vedno daleč najmlajši. In to je dejstvo, ki me včasih obliva s hvaležnostjo, včasih celo s ponosom, veliko večkrat pa tudi z vzdihovanjem, morda tudi z rahlo skrbjo in negotovostjo.

Ne bom tajil. Na naših srečanjih se večkrat srečam tudi s tistim občutkom, ko se primeš za čelo in si misliš, kaj sploh počneš tukaj. Čutiš se daleč, vsaj tako daleč, kot se verjetno oni čutijo daleč od tebe. Pa čeprav smo v isti službi, oznanjamo istega Kristusa, služimo isti Cerkvi, za nameček še na istem področju, z bolj ali manj podobnimi ljudmi. Poleg tega, da smo različnih starosti, rojeni v razmaku natančno šestdesetih let (in sicer do dneva natančno), kar pomeni generacijsko izredno pester izbor, smo nabrani tudi z vseh koncev primorske zemlje, vsak s svojimi lepotami in trdotami, da ne govorim o različnosti talentov in karakterja. Prava mineštra človeštva.

In naša srečanja so vedno bolj ali manj podobna. Že ko se usedem v avto in se peljem proti temu ali onemu koncu dekanije, vem, kaj se bo dogajalo. Veliko bo govora o dobrih starih časih starejših župnikov, na drugi strani bomo mlajši govorili o tem, da se je treba prilagoditi novim razmeram in da je staro pač minilo in da ga ne bo več. Nekateri se bodo obregnili ob to, da ne govorimo več o izvirnem grehu, drugi se bodo spomnili česa iz svoje bogate zgodovine, spet drugi bomo kritični do obstoječega stanja in bomo želeli čez noč spremeniti Cerkev in svet. In ob vsem tem si bomo izmenjaje podajali odkimavanje in tudi kakšno pikro besedo, kritiziranje in kdaj tudi slabo voljo. In ko grem nazaj proti domu, si kar nekajkrat obljubim, da ne bom več šel, ker nima smisla.

Kaj pa naslednji mesec? Spet grem. Spet grem v njihovo družbo. Čeprav se sliši neverjetno, morda ironično ali pa smešno, jih potrebujem. In oni potrebujejo mene.

Potrebujem jih, da me podprejo v mojih mladostnih iskanjih in da skozi njihove poglede razčiščujem tudi svoje prepričanje in iščem pravo podobo svojega poklica. In oni potrebujejo mene, da jih ohranjam sveže v mnenjih in pogledu na sodobno družbo, da jih spravljam v zadrego, in jim sprašujem vest, da ne ostarijo in zaspijo na lovorikah ali v zgodovini. Jaz potrebujem njih, ker so stvari, ki jih lahko predebatiram samo z njimi. In oni potrebujejo mene, ker jih špikam pod rebra in jim dajem novih idej ali vsaj preverjam, koliko so stare stvari sploh še dobre.

Potrebujemo se, da, ker skupaj mašujemo, razmišljamo, se skregamo, se smejimo, si povemo najnovejše vice, se podpremo v težkih situacijah, poslušamo drug drugega, se sprejemamo v svojih muhah in slabostih. Potrebujemo – če ne drugega – to, da smo skupaj. Potrebujemo se. Ker smo – če hočem ali ne – bratje. Bratje ob istem oltarju, od istega Kristusa poklicani. In bratje morajo biti skupaj. Zaradi krvi, ne zaradi želja. Sicer nekaj v njih manjka.

Vem, lažje bi bilo ostati doma. Lažje bi bilo iti iz Cerkve, te svete in grešne Cerkve, s katero se tolikokrat ne strinjam. Toda kdo bi jo potem spreminjal, če ne bi bilo mene? Že samo to, da sem tam, kjer sem, takšen kot sem, spreminjam svet okoli sebe. In svet in Cerkev in dijaški dom ne bi obstajali več, če me ne bi bilo v njih.

Zato vztrajam.

Tvoj brat Marko

Komentarji

  1. Najprej čestitam za tvoj dnevnik, ki ga nam vsem zaupaš. Zapisek mi daje veliko za razmišljanje. Vsak od nas se najde na poteh, ko potrebujem starejše in modrejše, ali pa nas potrebujejo oni, da jim pomagamo.
    Tudi sam sem se učil prvih korakov na računalniku od mlajših, saj se verjetno spomniš. Sedaj mi veliko pomaga, da si tako prihranim kakšno pot v mesto in dolino, in opravim kar od doma. Oprosti, ker se nisem že dolgo oglašal.
    Lepo te pozdravljam

    Lojze

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j