Preskoči na glavno vsebino

Spomni me, da sem ...


Ko sem prišel v Idrijo, sem na nočno omarico postavil otroško risbo, na kateri sta dve roki, ki držita pateno s hostijo in kelih. Samo roki, brez obraza, nad njima pa mavrica. Ne gre za vrhunski dosežek otroške slikarije, je pa prisrčna slika, ki jo imam rad zaradi njene preprostosti in neposrednosti. Pa tudi zato, ker otroci včasih narišejo kako stvar, ki je sicer ne razumejo, ima pa močan pomen.

To se nam zgodi večkrat. Večkrat naredimo stvari, ne da bi se zavedali, kako velik pomen imajo za naše življenje. Ne vemo, kaj vse nam prinese drobna pozornost ali odpoved, niti se ne zavedamo svojih pomembnejših korakov, kot so poroka, rojstvo otrok, prestana bolezen ali smrt ali še kaj drugega. Kar rišemo, ker čutimo, da moramo tako risati, pa ne vemo, zakaj.
Tudi jaz ne vem, zakaj sem jo postavil tja. V Novi Gorici je bila denimo na povsem drugem, odročnejšem mestu. Naredil sem nekaj, kar sem moral narediti. Zato, da bi ta teden prišel do nekega povsem novega spoznanja: da me spominja, zakaj sem tu in kdo sem.

Ljudje velikokrat rabimo nekaj ali nekoga, ki nas spominja, kdo smo. Pa četudi majhna otroška slika, prav ti nezavedni gibi, ki jih delamo tudi sami. Znamenja smo že narisali, že so v naših življenjih, samo na pravo mesto jih je potrebno postaviti, da nam bodo vedno pred očmi, da nas bodo vedno opominjali in spodbujali, nam svetovali in predlagali.

Kaj je za vas ta slika? Kaj počiva na vaši nočni omarici, na prvem in zadnjem pogledu dneva? Ob čem si vsak dan izprašate vest, ali ste bili res to, kar morate biti, in ali ste s tem spremenili svet? Človek mora vsak dan znova preverjati, kdo je in kje na svoji poti se nahaja. Zato, da bi znal ubrati naslednji korak. Da bi tudi jutri zmogel biti to, kar je.

»Duh Gospodov je nad menoj, ker me je mazilil, da prinesem blagovest ubogim. Poslal me je, naj oznanim jetnikom prostost in slepim, da spregledajo, da zatirane pustim na svobodo, da oznanim leto Gospodove milosti.« (Lk 4,18-19) Predstavljam si, da bi ti stavki ležali na Jezusovi nočni omarici. Ker so mu dale gotovost, ker so mu dale načrt, ker so mu dale zavest, da je nekdo, ki ga pošilja Duh, Bog. In nekaj podobnega bi moralo ležati na naših nočnih omaricah, pa čeprav ne enako zapisano. Morda pa takole, z drugimi besedami, z istim pomenom: »Sem oče dveh otrok in mož svoje žene, njihov varuh in tisti, ki jim dajem pogum.« Ali: »Imam srečo, da je moja punca živa in zdrava in da ji lahko vsak dan povem, da jo imam rad.« Ali: »Sem cestni pometač in brez mene bi bil svet veliko bolj umazan

Stavki, ki smo jih pozabili, ko smo gledali na velike in uspešne kariere. Stavki, ki jih potrebujemo, da bi vedeli, da je največji dosežek v življenju človeka, da postane človek. Stavki, ki nam bi dajali zjutraj pogum, zvečer pa tolažbo.

Ne moremo živeti brez njih. Ne moremo, če zvečer ne ugotovimo: »Danes se je to Pismo izpolnilo ...« (Lk 4,21)

Komentarji

  1. Lepa nedeljska misel Marko. Kakšno sliko imam na nočni omarici? Slika, ki mi jo je podarila sorodnica, redovnica v Mali Loki. Slika Antona Vovka. majhna, a dragocena za me. Preden se uležem in zaprem lučko jo še zadnjič vidim. Zjutraj, pa me prva pozdravi. Pa prijeten večer ti želim Marko. Lp

    OdgovoriIzbriši
  2. hej! sm mal brala tole:)..pa mi je blo zlo lepo kar si napisal.. res, pomoje bom še celo noč o tem razmišljala..me je nekako zadelo v srce:)
    lep teden ti želim:)

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j