Preskoči na glavno vsebino

Križi in križišča


Saj vem: vsak gre svojo pot.

A nekoč je nekdo rekel, da so naše poti dragocene zaradi križišč. Da so življenja dragocena zaradi srečanj. Srečanj, ki se dogajajo v podpiranju in pomoči, v različnosti in krešenju mnenj. Srečanjih, ki so srečanja samo zato, ker se v njih blešči drugačnost. Tam torej, kjer se prekrižajo naše poti, tam je križišče. Kjer pa se prekrižajo naše poti in poti Boga, kjer se vendarle srečamo z njim iz oči v oči, tam je križ.

Tudi iz tega srečanja tolče drugačnost. Morda bolj kot iz kateregakoli drugega srečanja. Ker ne gre samo za srečanje dveh mnenj, ampak resnice in laži.

Ni enostavno, da bi razumeli. Do tega se dokopavamo celo življenje. Skozi vsa soočenja z Bogom, skozi vse križe. Najsi gre za droben nesporazum ali za smrtno bolezen, vseskozi pristanemo ob zid nerazumevanja, ob zid, kjer poskušamo najti vrata, okno, karkoli. Samo da bi zmogli iti naprej.

A naprej se ne da, dokler ne ugotovimo: križ ni zato, da bi nas ubil, ampak da bi nas okrepil. Saj nas Bog ne prihaja pobit, ampak rešit.

A zakaj ravno v križih? Ne more priti v radosti in veselju, v zmagovanju in proslavljanju, kot Mesija, kot cesar, kot najmogočnejši, prevzvišeni in nepremagljivi?

Nisem strokovnjak za človeško dojemanje, a zdi se mi, da vidimo Boga v pravi podobi šele takrat, ko se z njim srečamo, ko se začnemo z njim pogovarjati brez olepšav in pobožnih vzdihov – to pa se zgodi šele takrat, ko začutimo, da je tu nekje, da pozna našo ranljivost, da nas razume, da nam je blizu, da nam je podoben. Samo v križu. Tja sva prišla oba, On in jaz.

Zato torej Mesija, kot pohabljeni, povoženi, poteptani, uničeni – da bi bil blizu temu, kar resnično smo: krhka bitja; da bi znali iti v tem, kar smo, naprej; da bi znali v tem, kar smo, spoznati svojo veličino, ki je v edini pravi sposobnosti človekovega srca: da izgubi vse, ker s tem tudi vse pridobi. Vse tisto, kar zares potrebuje: križe in križišča.

Komentarji

  1. Z napisanim se popolnoma strinjam in moram pohvaliti avtroja. Vsem nam želim, da bi z veseljem sprejemali križe, ki nam jih Bog nalaga - nikdar ne da pretežkega, nenazadnje je njegov jarem lahak, osvobaja.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Velikonočni ogenj

Podolgovata meglica se je vlekla nad zaspano vasjo in tik čez njo je mežikalo jutranje sonce, ko sem še zaspan in krmižljav nekaj pred sedmo zjutraj stekel proti cerkvi. Pod zvonikom se je že nabrala množica fantov, ki so stali ob ognju in se greli, vsak s svojo domačo pripravo za raznašanje, nekateri so lesne gobe nataknili kar na žico, drugi smo si jih nadrobili na koščke in jih položili na dno preluknjane konzerve, podedovane od starejših bratov.  Nekje med zaspanostjo in veselim vznemirjenjem se je vlekel dim in silil v oči, vendar je bilo v mrzlem jutru tam vendarle prijetno toplo, zato smo ostali ob ognju in potrpežljivo čakali, da bo župnik nazadnje le poškropil tisti nenavadni, jutranji kres, ki ga je navsezgodaj pripravil Jožko Mežnarjev. Potrpežljivi smo morali biti, nihče ni smel prižgati ognja pred koncem. Čim pa je župnik zamahnil z roko in se je na razžarjenih polenih razgubilo tistih nekaj blagoslovljenih kapljic, smo kot sestradane živali planili na kres, da bi čimprej