Preskoči na glavno vsebino

Ko so napake prednost

terryfoote.com

Človek ne more izbirati, ali bo živel z drugim ali ne. Brez drugega človek ne more živeti, ker je človek ustvarjen tako, da živi skupaj, v skupnosti, kakršnikoli že. To je dejstvo. Lahko pa izbira, kako bo z drugim živel. Od tega je tudi odvisno, ali bo srečen ali ne.

Točno, naši odnosi so vir sreče ali obupa. Naši odnosi, v katerih je toliko nedorečenega, v katerih je toliko egoizma in poskusov, da bi prevzeli oblast, toliko zamer in prizadetosti, toliko zamolčanega in prezrtega. Toliko dolgov ... Morda še več kot za deset tisoč talentov. Prostori med nami so občutljivi, zelo občutljivi, skoraj tako težki, da bi jih najraje zavrgli. Če ne bi vedno znova ugotovili, da brez njih ne moremo živeti. Da ne moremo živeti, če ne čutimo, da nas ima kdo rad, in če sami nimamo radi.

Naj psihoterapevti pravijo kar želijo, za odnose in njihovo trdnost obstaja eno samo zdravilo. Stvar, brez katere ne more obstajati niti en sam iskren odnos. Odpuščanje.

Ponavadi se ga bojimo. Odpuščanje namreč zahteva ponižnost, priznanje svoje napake in nezadostnosti, tudi tega, da pozabimo na svoje principe, načela in predsodke. Veliko ljudi se prav zato, da bi se temu izognilo, izogiba konfliktom, ki nastanejo pri vsakem iskrenem odnosu. Da bi se izognili prepiru in iskanju poti k odpuščanju. A s tem si pravzaprav delajo veliko škodo. Njihova ljubezen ni močnejša. Nasprotno, vedno bolj utrujena je in brez življenja, brez pravega veselja in brez upanja. Prikrajšani so namreč za čudež, ki ga v človeku naredi odpuščanje. Zlo in hudo, ki se vžge med nami, namreč spremeni v nekaj dobrega – v sredstvo, ki nas še bolj poveže. Z vsakim odpuščanjem je namreč tudi ljubezen močnejša, trdnejša in bolj odporna na našo realnost: na razlike med nami.

Zaradi odpuščanja se nam tako ni treba bati svojih napak. Lahko so celo pot Boga v naše odnose. »Kajti močan sem tedaj, ko sem slaboten.« (2 Kor 12,10)
*

Komentarji

  1. Ko sem ranjena, prizadeta, užaljena, je najbolje, da se takoj vržem Očetu v naročje. Odpuščanje pride samo po sebi.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej