Preskoči na glavno vsebino

Kdaj se rodi vera?

Za vsak človekov korak je potreben boj. Boj med življenjem in smrtjo.

Menda je v tem čudnem potovanju zapisano naše življenje. V Jairovi prošnji je več kot samo skrb za otrokovo življenje. Ko je stopal od svoje hiše, je skušal stopiti od strahu do gotovosti, od nemoči do varnosti, od smrti do življenja. Zato je stopal proti Jezusu.

Toda kaj je pri njem zares iskal? Zdravje svoje male deklice? Morda res. Morda pa ne samo to. Rekel si je: »Če je to prava pot, če je pot od moje hiše proti Jezusu pot do življenja, do gotovosti, do nečesa, kar je več kot moje vsakdanje življenje, potem ...« Rojstvo vere? Da, nekateri pravimo temu rojstvo vere. Toda ...

Jair je dospel do Jezusa. Tik preden je že kazalo, da mu bo spremenil življenje, ko je že hodil z njim, pa šok. Deklica umre. In korak proti Jezusu mogoče ni bil napačen. Je bil pa zaman. Tako je bila to še ena pot smrti. Ne pot v življenje, ne pot v gotovost. Še en korak v prazno. Še en nesmiselni boj. Še en poraz.
Tako to ni bilo rojstvo vere, ampak njena smrt. Ali se pač motim?

Ne. In tudi vi se ne motite. Vendar pa smo spregledali eno pomembno stvar. Da s svojim bojem, s svojim korakanjem pravzaprav ne delamo odločilne poteze. Da jo naredimo takrat, ko se zavemo, da nimamo nobene varnosti, gotovosti, da je to korak v pravo smer. Ko nam umre vera. In se takrat pravzaprav prvič pojavi. Ker je to končno izstop iz svojih misli in predstav in korak v Božjo misel. Njena logika pa je takšna, da se šele v smrti rodi življenje.

»Ne boj se, ti samo veruj.«

Potem je bil to vendarle korak v pravo smer? Do Jezusa, da. Potem pa za njim. Bog hodi počasi. Pa ne zato, da bi preskušal naše potrpljenje, ampak ker je boj težak in preden se naredi nov korak, mora človek zanj dozoreti. In sami veste, da brez smrti ne gre.

Pa smo spet tam. Tam, kjer se rodi vera.

Komentarji

  1. nism prow razumu kej si hotu mare napist,dej razlož mal bolj

    mihael

    OdgovoriIzbriši
  2. Marko, se popolnoma strinjam s tabo, je pa res, da bo treba še veliko časa in obilo truda, da se odpovem svojim predstavam, da vse te moje stvari umrejo in naredijo prostor za Boga, za dar vere. Dobro razmišljanje, kot vedno.

    OdgovoriIzbriši
  3. Marko, se popolnoma ne strinjam s tabo, je pa žal res, da bo treba še malo časa in obilo potu, da se spovem svojim predstavam, da vse te moje stvari živijo in naredijo prostor v sobi , za moj rojstni dan, kjer bodo vragolije. Slabo razmišljanje, kot vedno.

    Iva Kuzmanović

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j