Preskoči na glavno vsebino

Pošasti za odrasle

Zdaj smo že veliki in se ne bojimo več tistega, česar smo se takrat, ko smo bili še otroci. A ko človek rase, ne rase z njim samo telo, temveč tudi to, kar je v njem. Tudi njegovi strahovi ...

Tako se danes ne bojimo več belih rjuh, ki trepetajo, se ne bojimo teme in čudnih zvokov, bojimo pa se drugih stvari. Stvari, ki niso več stvar domišljije, ampak realnosti. In prav v tem je njihova največja strašnost: to ni izmišljeno, to je resnica. Da, resnice se človek najbolj boji. Najbolj izmed vsega. Tem bolj zato, ker je resnica luč, ki razodene, kdo smo v resnici; luč, ki nas sooči z našimi lepotami in slabostmi. Pogled na to pa je ... lahko tudi strašen.

K razmišljanju o tem me je prignal časopisni naslov, ki je Josefa Fritzla, človeka hudih dejanj in napak, označil za pošast. Vsi vemo, kaj je storil. Ampak, ali ga res lahko označimo za pošast, ki nima nič človeškega v sebi? Je pošast človek, ki je zmogel pogledati v lastno ogledalo in priznati vse svoje slabosti, človek, ki se je zmogel sprejeti v svoji resničnosti, človek, ki je sklonil glavo in povedal, da je grešnik?

Pa saj ne gre samo za Fritzla. Poglejmo v naš vsakdan, preglejmo naše obsodbe in ljudi, ki jih obravnavamo kot pošasti. Kaj se ne počutite kot otroci, ki trepetajo pod odejo? Strah nas ni tistih stvari, ki jih očitamo drugim. Strah nas je, ker se take stvari najdejo tudi pri nas. Saj ima vsak človek svoje slabosti, svoje pošasti, ki se jih boji in jih skriva pred samim seboj. In ker je mogoče samo vprašanje časa, kdaj bodo prišle na plano. Strah, ki ga lahko premagamo samo na en način: da si priznamo, da imamo tudi v sebi kakšno pošast. To pa zmore le tisti, ki je res človek, ne pošast. In s tem postane še bolj – človek.

Dokler ne pridemo do tega obrata, v nas ne bo prostora ne za drugega ne za Boga. Brez njega pa je naš svet z našimi strahovi in pošastmi vred brez rešitve.

Bodimo iskreni do samega sebe. Če želimo gledati, moramo odpreti oči. Če želimo biti boljši, moramo vedeti, v čem smo slabi. Če želimo biti ljudje, moramo najprej priznati, v čem to nismo. Bolj ljubiti luč kakor temo. Priti k luči, da se pokažejo naša dela. (prim. Jn 3,19.21)

Šele potem bomo videli, da je tam, sredi naših slabosti, Bog, ki ni prišel, da bi svet sodil, ampak da bi ga rešil. (prim. Jn 3,17)

Komentarji

  1. Dobro napisano! Upam, da si bomo upali zazreti se v ogledalo, se soočiti sami s seboj, z resnico o sebi. Če želimo naprej, se moramo najprej spopasti s svojo temno stranjo.

    Kar pa se tiče in Fritzla in pedofilov in podobnih - tudi oni so žrtve! So žrtve sodobne družbe, v kateri se mora nekaj spremeniti. Prevzem odgovornosti in iskanje resnice, ki nas bo osvobodila - najbrž bo to kar v redu za začetek.

    OdgovoriIzbriši
  2. Povsem realno in na kratko, brez nakladanja si opisal Marko. Lepo in jedrnato.
    Mi vsi smo v malem ene pošasti, ker lahko koga ustrahujemo in ubijemo z besedami. Vsak od nas se mora pogledati v ogledalo. So pa ti Fritzli in ostali pedofili in lezbijke ogledalo današnjega individualnega sveta, ki išče senzacije ter pozornosti.
    Kličejo po stiku z Nekom.....

    OdgovoriIzbriši
  3. Ta zapis mi veliko pomeni. Za te besede ... Hvala!

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j