Preskoči na glavno vsebino

Oglas za ...

... jutranji seks s sosedovo? Nekaj takega sem si razlagal, ko sem v »Družininem Kažipotu« (ki je verjetno dobil naslov ravno zato, da bi kazal pot po zmedenem svetu današnjih medijev) pod rubriko »Predlagamo« opazil film Marka Naberšnika »Petelinji zajtrk«. Ne bi vedel, o čem gre beseda, če si ne bi tega filma sam že prej ogledal. Tako sem z osuplostjo pospremil opis filma, ki ga sam ne bi priporočal niti svojim objektivno kritičnim prijateljem, kaj šele družini, pri čemer mislim še posebej na otroke. In zakaj ne?

Prva stvar, ki moti, je naslov filma, ki izgleda tako simpatično in nedolžno. Celo privlačno, bi lahko rekel. Kdo bi bral o njem, o njegovi vsebini, če je pa že toliko hvalospevov slišal na vsakem koraku, kjer so ga obkrožali mediji. Tudi pompozna reklama na nacionalni TV je obljubljala spektakel brez primere, velike reklame so polnile medije, s Kažipotom tudi Družino. Marsikoga, ki ne pozna ozadja tega filma – in takih je bila verjetno večina med 420.000 (!) gledalci tistega februarskega večera – je reklama medijev, med njimi tudi rubrika »Predlagamo« - spodbudila k ogledu. Brez kakršnekoli kritike.

Mislim, da bi si jo ta film – če ne drugje, vsaj v Družini – vendarle zaslužil. Če ne zaradi drugega, zato, ker se tednik Družina še vedno ima za časopis, ki je na strani življenju naklonjenih vrednot. Da pa se »Petelinji zajtrk«, film, v katerem ni nič narobe s skakanjem čez plot, v katerem se v vsakem drugem kadru motovili kadeča se cigareta, v katerem vsak stavek pospremi njemu prikladna kletev, v katerem mrgoli nasilja in golote, nastavi gledalcem kot ogleda vreden, presega vse meje. S tem se izgublja vaša in naša verodostojnost. In da je to komedija? Edino, kar v tem filmu spominja na komedijo, je gangstrsko amaterstvo slovenske sedme umetnosti.

Kdo bo v zagovor temu povedal, da je to samo nastavljeno ogledalo današnji slovenski družbi. Da je vse, kar se dogaja v filmu, samo odsev resnice in da se moramo tako iskreno zazreti vanj in si priznati, kdo smo. Mogoče je res tako. Nič ne bom rekel. Toda, ali moramo potemtakem na tem ostati? Vsak film, vsako »ogledalo« ima tudi svoje sporočilo, ki vsaj ponuja razmišljanje o rešitvi, če ne že rešitve same. Veste, kakšna rešitev se mi ponuja ob »Petelinjem zajtrku«? Ubij tistega, ki ti je sesul sanje in pojdi z njegovo ženo v posteljo. Dragocen nauk ...

Vsi aduti, da bi Petelinji zajtrk uvrstil med TV vsebine, ki se jih priporoča v gledanje, torej padejo pred očesom že tako amaterskega in neizkušenega gledalca, kot sem jaz. Pa tudi sicer menim, da si je treba film ali oddajo, ki jo priporočamo, prej ogledati, da ne bi ob predvajanju brez potrebe zardevali. Žaljivo je namreč »Petelinji zajtrk« uvrščati v isto skupino kot »Mašo za Lojzeta Bratuža«, dokumentarec o bratih Rusjan ter take in drugačne izobraževalne oddaje. Med »Predlagamo« res redko zaide kak film. Če torej pride tja, mora biti res nekaj posebnega, ogleda vrednega. Je bil?

(objavljam pismo, ki sem ga 28. februarja pisal na tednik Družina)

Komentarji

  1. Sem prebral tudi v Družini in sem se čudil, kako to, da so celo kaj takega objavili. Da, to je "osrednji" katoliški časnik. Ali vsaj za take se imajo.

    Pismo pa ... ravno prav cinično in spoštljivo, da s hudomušnim tonom privabi bolj kot cela številka časopisa.

    Petelinji zajtrk ni slovenski družinski film ampak si upam reči, da prikazuje družine v Sloveniji. Morda celo bolj kot ...

    OdgovoriIzbriši
  2. Tudi jaz sem prebral stvar že v Družini. Sem tudi slišal, kako si se bal, da ne bodo objavili pisma. K sreči so ga objavili, saj je bilo vsaj kaj za prebrat v Družini.

    Opozoril si na pravo stvar, ki le še potrjuje stanje duha na Slovenskem in brezkrvnost osrednjega katoliškega časnika v Sloveniji. Namesto da bi take filme obravnavali s pravo mero kritičnega čuta, jih celo priporočijo slovenskemu gledalcu.

    Ta ponavadi čaka (verni gledalec), kaj bo rekla Cerkev, ker je v dvomu, potem pa dobi takšnole potrditev.

    Upam, da bo takih pogumnih kristjanov (ne samo duhovnikov) še več v prihodnje. Tebi pa se zahvaljujem, ker si naredil svojo preroško dolžnost - predočitev resnice in odklanjanje uklonitve razmišljanju sveta. To v naši Cerkvi manjka, pa tudi v družbi.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j