Preskoči na glavno vsebino

Zaznamovani

»Slišal sem število zaznamovanih, sto štiriinštirideset tisoč zaznamovanih iz vseh rodov Izraelovih sinov.« (Raz 7,4)


Človekov največji strah je podoba v javnosti. Vsaj za večino. Za koga ga bodo imeli, kaj jih bo spomnilo nanj, kakšna občutja bodo prevevala ljudi, ko ga bodo srečali ali se pogovarjali o njem. Drugače rečeno: za kakšnega ga bodo označili, zaznamovali.
Nekakšen človeški šport je v zaznamovanju. Ko nekoga ali nekaj zaznamujemo, potem želimo sami sebi odgovoriti, kam kdo spada oz. kakšna je resnica o njem. In od tega znamenja ne odstopamo; zdi se nam, da je to naše znamenje edina odgovarjajoča podoba, v kateri se zrcali resnica. Čeprav je v zaznamkih, ki jih ima neka oseba, pravzaprav resnica o tistem, ki mu je dal te zaznamke.

To dejstvo nas tolaži, če nas ljudje zaznamujejo kot nevarne, nesposobne, če se nam s svojimi zaznamki posmehujejo in nas žalijo – če je to vse tisto, kar se v njihovi glavi odvrti pod imenom »kristjan«, pod tem Božjim zaznamovanjem, ki smo ga prejeli. »Svet nas zato ne spoznava, ker ni spoznal njega« (1 Jn 3,1b) To nas ne sme odvrniti od tega, da bi se trudili postati to, za kar smo zaznamovani: sveti.

Svetost pa je napor. Predvsem zato, ker je to pot proti toku sveta. Svet namreč gleda svetost kot človekovo pomanjkljivost. Za svet so ubogi v duhu, žalostni, krotki, lačni in žejni pravice, usmiljeni, čisti, prizadevajoči si za mir, preganjani in zasramovani največji slabiči, ker ne ravnajo v skladu z uspehom in všečnostjo, temveč v skladu z ljubeznijo. A rezultati so večkrat zelo dvoumni. Ljubezen je sicer v očeh sveta resda šibkost, toda v sebi nosi nezamišljivo moč, ki je – čeprav gre skozi mnogotere stiske – ne zmore premagati nič na tem svetu. Niti smrt.

Da, edino znamenje, ki kaj velja, je križ, utelešenje vseh šibkosti sveta in utemeljitev svetosti in življenja. Življenja, ki je vredno tega imena.

Komentarji

  1. Sem ravno danes imel Uvod v sveto mašo. Vstavil sem blagre in tudi to, da smo zaznamovani. Lepo Marko. Veliko se naučim iz tvojega bloga. še naprej tako.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j