Preskoči na glavno vsebino

Kako sem se naučil voziti kolo

Po Jezusovem vnebohodu so apostoli naenkrat spet ostali sami. Prišli so v podobno situacijo kot po velikem petku. Resda vedo, da Gospod živi, a ga spet ne vidijo več.
Če to prevedemo v “danes”: končno mislimo, da smo se odločili prav, da nam gre, pa spet ostanemo sami in nebogljeni. Kot bi nam Bog hotel obrniti hrbet. Zakaj?
Odgovor, kot ga vidim sam, se skriva v podobi očeta. Jaz ga vidim, kako me uči voziti kolo. Gre za menoj. Drži me za sedlo in me prepričuje, da se mi ne more nič zgoditi, ker je on tu, da me pazi. In grem, samozavestno poganjam kolo naprej. Potem se želim pohvaliti. In ne dobim odgovora. Očeta ni več zadaj, oziroma je, zelo zadaj. Jaz pa sam na kolesu ... in znam voziti. Ne da bi me držal.
Je šlo za očetovo prevaro? Seveda ne. Prišel je le čas, da se naučim živeti sam, s svojimi koraki in s svojimi močmi. Nastopil je čas, da kristjan pokaže, da se je odločil biti kristjan – in da to želi biti v lepih in težkih trenutkih. Da, tudi takrat, ko se čuti sam.
Tu ni nikakršnega zapuščanja. Tu ni obračanja hrbta. Jezus je naučil svoje učence voziti kolo, zdaj pa jih izpušča in jim pusti, da vozijo sami. Morajo pa se v svojih potovanjih naučiti najti Boga. Morajo vedeti, kam naj pridejo s svojim kolesom.
In kako vem, da ni zapuščanja? Ker mojega kolesa sicer nihče ne drži zadaj, se pa pelje vštric. In mi pravi za pot. Moj prijatelj.

Komentarji

  1. Ja, se strinjam s to čudovito priliko. Sam sem v življenju večkrat rekel in si predstavljal, da je le-to podobno kolesarskemu tekmovanju, kot recimo Giro ali Tour, kjer vozimo etape in zmagujemo, ali tudi ne. Razlika je le v tem, da nas Gospod na koncu ne bo presojal po tem, koliko etap smo dobili, ampak mu bo važno le, da smo se potrudili in prišli do cilja - z lastnimi močmi in Njegovo pomočjo. On nas je najprej naučil voziti kolo, nas navdušil za to dirko življenja, nam pokazal pot, nas v Duhu na tej poti spremlja, poleg Njega me na poti spremljajo in bodrijo tudi mnogi navijači. Nenazadnje pa nas z nasmeškom na obrazu pričakuje na cilju. In ni sam - tam je množica tistih, je vseskozi držala zame - zdi se mi kot nepregledna vojska. Še bi lahko nadaljeval, saj ni težko, če si znamo živo predstavljati. Pa je spet na delu On :)

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j