Preskoči na glavno vsebino

Ko se slika obrne …


Tu, pod nami, v naši garaži, so mleko in moka in riž …
Tu, pod nami, so majhni tega sveta.

Morda bi spet lahko govoril o neenakosti današnjega sveta. O večanju bogastva bogatih in revščine revnih. Lahko bi preletel časopise, ki pozabljajo na slednje. Lahko bi se ustavil ob naši oglasni deski v veži in nekje v ozadju ugotovil, da to nikakor ni od nas oddaljena zadeva, temveč da so materialno revni tudi dejansko sredi med nami. Kot ubogi Lazar.

Toda ne smem pozabiti na cel kup revežev današnjega sveta, ki jih sicer ne vidimo pred vrati, kakor ubogega Lazarja, ampak za mizo. Tiste, ki jim nič ne manjka; ki se oblačijo v škrlat in dragoceno tkanino ter se dan na dan sijajno gostijo (prim. Lk 16,19).

Da, ko zamenjamo svoj pogled in iz zunanjosti preidemo na notranjost, ko gremo na drugi svet, potem se slika obrne na glavo. Naenkrat je bogatin na dnu, revež pa na vrhu. Prepad med tema dvema svetovoma pa ostaja …

Prav tisti so (ali smo) namreč pravi reveži. Zanje so mleko in moka in riž nerabne stvari. Vsega tega imajo na pretek. Nimajo pa tistega, kar bi najbolj potrebovali. Stvari, ki se zdijo malenkosti, jim padajo iz rok na tla. In nikdar jih ne poberejo. Mislijo si, da so to drobtine; pa so ključne stvari za notranje bogastvo.

Kaj, le kaj so te drobtine, ki nam padajo iz rok na tla?
Najprej je to skrb za svoje življenje, za rast srca. Minute, ki jih iztrgamo hitenju.
Potem je to hvaležnost za vse, kar imamo. Da nam darovi, ki smo jih prejeli, ne padajo iz rok.
Drobtina je lahko tudi trenutek, minuta časa, za katero nas prosi sočlovek. Pozornost, pomoč, ki jo potrebuje. Pa čeprav se zdi zanemarljiva.

Z vsako odvrženo drobtino se manjša kruh, ki nas hrani. Z vsako odvrženo drobtino smo dlje od sebe in sočloveka. Z vsako izgubimo več življenja. Koliko takih drobtin pade vsak dan …
Več, kot jih je na tleh, bolj postajamo revni. In gremo v smer bogatina v priliki.

Zdi se, da je rešitev samo ena: da delimo, kar imamo. Še bolj notranje kot zunanje bogastvo.

In tu se spet slika preplete: če kruha, ki smo ga prejeli, ne mečemo po tleh, ampak ga podarimo revežu ob svojih vratih, potem resda postajamo reveži na človeški pogled, a ko se slika obrne, smo v Abrahamovem naročju. Še bolj zanimivo pa je to, da našega kruha ne potrebujejo toliko reveži, ampak bogatini, ki so pozabili biti ljudje. Morda je takšnih revežev danes še več. In če tudi tem ne pomagamo, počasi tonemo v isto godljo. Kajti če ne delimo tega, kar imamo, se nam bogastvo kopiči. In postajamo bogatini.

Veste pa, da je to čudna slika, ki se kar naprej obrača … in enkrat si bogatin, drugič revež. Vedno obratno, kot gleda ta svet.

Kaj vemo. Morda pa je ravno ta obračajoča se slika tisto svarilo, ki nam ga pošilja Lazar iz Abrahamovega naročja …

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej