Kaj lahko v kaosu naredi mali Nihče?


Morda gre celo za načrtno ustvarjanje anarhije, kar se godi v našem narodu, v anarhiji je pač lažje vladati. A razmere v svetu in naši deželi, v kateri gre res bolj ali manj vse narobe, nam dajejo tudi vtis od Jezusa napovedane eshatološkosti, prelomnosti teh časov. 

Poslednji časi? 

 Ko nam ni več dragoceno človeško življenje, ko padajo tudi druge dolgo spoštovane vrednote, ko se dogaja kolaps v prometu, ko smo se začeli bati za svojo varnost in varnost naših otrok, ko se počasi, skoraj nezavedoma odpovedujemo svobodi in demokraciji, ko gre kljub razmahnjenemu potrošništvu celo ekonomiji slabo. Ko se torej pred našimi očmi sesuva vse, tudi tisto, kar se nam je zdelo vedno tako zelo trdno in nezlomljivo, kakor Jeruzalemski tempelj, da, ki je kmalu po Jezusovem času tudi pristal v razvalinah: »Prišli bodo dnevi, ko od tega, kar vidite, ne bo ostal kamen na kamnu, ki bi ne bil zrušen.« (Lk 21,6) Treba je pritrditi, vse, prav vse je neobstojno, vse minljivo. »Vzdignil se bo narod proti narodu in kraljestvo proti kraljestvu. Veliki potresi bodo na mnogih krajih, kužne bolezni in lakota, grozote in velika znamenja z neba.« (Lk 21,10-11) 

Časi odločitve 

Morda je vse to provokacija, kaj pa vem. Toda ali niso provokacije zato, da izzovejo naš odziv, da pokažejo našo pravo naravo? Nekaj je vsekakor jasno: ko gre za prelomne čase, kot so naši, ti vselej zahtevajo odgovor navidez nemočnega posameznika. Odgovor, ne bega, kajti »ko boste slišali o vojnah in vstajah, se ne ustrašite.« (Lk 21,9) Precej običajno je namreč, da se zaradi strahu – kaj pa sploh lahko naredi en sam majceni človek? – na zahtevne čase ljudje odzivamo, kakor da jih ni, na probleme, na pereča vprašanja, da torej pred njimi zbežimo v zabavo, v drogo, v delo. Ali še bolje, da preprosto pustimo, da nas odplaknejo, kamor hočejo, da se prepustimo toku, češ, »to ni naš problem«. 

Spomnimo se časov izpred 80 let, preberimo kako knjigo o njih, o vojni, o časih pred njo in po njej. V tistih težkih časih, precej podobnih našim, kakor svetilniki vznikajo drobne zgodbe ljudi, ki so razmišljali, ki so sredi kaosa ohranili zdravo pamet, ki se niso prepustili ne malodušju ne vplivu množice. Ki so se odločili za vsako ceno ohraniti svoje vrednote in se na podlagi njih tudi odločati – delati, kar je prav, ne glede na to, ali se je to skladalo z mnenjem okolice, ne glede na to, ali je to pomenilo tvegati svoje življenje. Ti so končali vojno, ne vojaki, ne politiki, vam povem. In kdo jo bo končal danes, če ne mi? 

»Glejte, da se ne daste zavesti! Veliko jih bo namreč prišlo in bodo govorili v mojem imenu: ›Jaz sem‹ /…/ Ne hodite za njimi!« (Lk 21,8) Bog nas je namenoma postavil v ta čas, tako verjamem, daje nam odgovornost biti stanoviten – ohraniti v kaosu mirnost in odločnost. Slediti njemu, našim prednikom in zdravi pameti, ostati trden, odločen, stabilen človek, osredotočen na Njegovo »zgovornost in modrost« (Lk 21,15) Slediti Njemu, dan za dnem, kot mali Nihče, v drobnih, nepomembnih odločitvah, to pomeni premagovati kaos.

(misel na 33. navadno nedeljo, leto C)
 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Tone Pavček, Take dežele ni

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

Mazilil me je