Borci proti obupu
Viseti na križu je težka stvar, trpeti, trpeti na telesu in duhu, trpeti, ker te boli in ker se ti posmehujejo. Ne samo zato, ker to boli, ni to najhuje, kar se ti lahko zgodi, najhuje je, da se te ob tem zlahka poloti obup. Saj si takrat vendarle ničla, ker se ne znaš in ne zmoreš rešiti. In to ti govorijo vsi okoli tebe, tako naglas, da jim zlahka začneš to tudi verjeti.
Vsi trpimo. Vsako življenje je težko. »Omadeževano je z zlobo in izgublja se v tragediji, zato potrebujete nekaj, kar bo to stanje uravnotežilo, saj boste sicer postali zagrenjeni. Če pa ste zagrenjeni, neizogibno postanete maščevalni in kruti.« (J. Peterson) Zato je izrednega pomena, kako se na take napade obupa v svojem življenju odzivamo. Ker je najhuje, če ne naredimo ničesar.
»Levi« razbojnik
To je dejanje obupa, ki ga danes tako pogosto srečujemo. Ne narediti ničesar. Podoba tega je »eden od hudodelcev, ki sta visela na križu,« ki je Jezusa »preklinjal in mu govóril: ›Ali nisi ti Mesija? Reši sebe in naju!‹« (Lk 23,39) Pričakovati, da bo nekaj, kar bi moral, namesto tebe naredil kdo drug. Jamrati, da nima smisla se truditi, ker gre itak vse navzdol. Bežati pred izzivi in lastnimi odgovornostmi. Vedno iskati zunanjega krivca in prelagati svojo odgovornost na druge. In takih ljudi je danes veliko.
V bistvu ne bi moglo biti drugače. Naši starši so nam, seveda iz čiste dobrohotnosti, skušali življenje čimbolj olajšati. Izkusili so vojno, bilo jim je težko, niso hoteli, da bi njihovi otroci doživljali enako. Zato so prestrezali naše napore, napade na nas, namesto nas so garali, stregli so nas. Lepo od njih. Vendar pa so nas s tem tudi oropali moči, ki pa se krepi prav v težavah in preizkušnjah, moči, ki jo otrok pridobi predvsem takrat, ko mu je težko. In smo tako počasi razumeli, kakor da smo nesposobni življenja. Nihče nam ni zaupal odgovornosti, da bi se na napakah učili, da bi zdržali batine, da bi tako spoznali svoje omejitve in svoje moči. In smo tako postali prestrašeni ubogljivi (in upogljivi) sužnji.
»Desni« razbojnik
Drugi razbojnik je bil vzgojen drugače. Bil je borec, ne suženj. Dobro, v življenju je storil tudi grde stvari, tega se zaveda, in ravno te grde stvari bi ga mogle onemogočiti. Vendar je v sebi, kljub svojemu zlu, našel nekaj, s čimer se je proti obupu svojega življenja boril, nekaj zaradi česar ni obupal nad sabo. Rekel je, da ni delal prav. To je bilo njegovo dejanje upanja, ki se je izkristaliziralo v nekaj izjemnega: »Jezus, spomni se me, ko prideš v svoje kraljestvo.« (Lk 23,42)
Kako v sebi vzgojiti takšnega borca proti obupu? Delati, kar počne Jezus na križu. Samo tam je, kjer mora biti, in ne beži od tega. Samo poskuša zdržati. Ker ve, da zmore. Ker je to nekaj, zaradi česar je prišel na svet. In to je vse. »Če sprejmemo svojo odgovornost do sebe in do drugih ljudi, potem živimo življenja, ki so smiselna, in to nam preprečuje, da bi bili pokvarjeni. To nam zagotavlja zdravila proti katastrofi.« (J. Peterson) Proti obupu nad svetom in nad samim sabo.
(misel na praznik Kristusa Kralja, leto C)
Komentarji
Objavite komentar