Preskoči na glavno vsebino

Imeti Očeta


V zarji dneva samostojnosti in enotnosti sem na radiu ujel Imagine Johna Lennona, to pesem med prazniki naše radijske postaje tako rade vrtijo, menda zato, ker nas zaziba v nekakšno ekstatično stanje, v svet, kjer je vse lepo in prav, v nebesa, čeprav jih John noče nikjer drugje kot na zemlji.

Poslušal sem besedilo, ne prvič, ampak nekoliko bolj občutljivo kot sicer, in me je tistega dne nekoliko zbodlo, saj veste, tisti del, v katerem si John predstavlja svet »brez držav« in »brez religij« in tako naprej. Pustimo to, da se mi je zdelo nekoliko čudno dajati na spored dneva, ki utemeljuje našo narodno identiteto, pesem, ki na nek način poveličuje globalizacijo in izginotje vsake identitete. Bolj me je zabolelo, ali je mar narobe to, da se kot Slovenec in kot kristjan, kar jemljem kot svojo identiteto, da se tak, kot sem, dobro počutim. Ali morda s tem v svet vnašam napetosti, sovraštvo, nemir, s tem, da sem »nekdo« in da sem »od nekoga«, da nekomu pripadam? Kakor da je mir mogoč samo takrat, kadar izginejo vse razlike med ljudmi …

Nihče in nekdo

Danes imamo tak, globaliziran svet, lahko bi rekli svet brez religij in držav, Japonci in Američani, Nigerijci in Norvežani imajo vsak svojo zastavo, a hkrati poslušajo isto glasbo, se enako oblačijo, jejo isto hrano in zagovarjajo iste stvari. Tudi govorijo že enako, skupaj »hengajo« in »šerajo« svoje življenje, miru pa ni od nikoder. Tako pač je, kadar ljudje nimajo obrazov, si identiteto posvojijo od manipulatorjev in ti jih izkoristijo za svoje cilje. Zato se spet »radikaliziramo« in se nagibamo »k populizmu«, kot radi rečejo strokovnjaki, seveda, saj jih vznemirja ta anonimnost, ker ne vejo, kdo so, radi bi bili »nekdo«, ne pa samo delček brezoblične množice, zato iščejo svojo istovetnost, tudi s pretiravanjem, kakopak.

Radi bi imeli očeta, radi bi vedeli, od kod so, se razume. Nekaj najhujšega je biti »nihče«. Tako stanje brezobličnosti namreč v človeku ustvarja zmedo, brez smisla živi, kdor ne ve, čigav je, ker pomeni imeti lastno identiteto tudi imeti smisel življenja, smer, prihodnost in poklicanost, svoje vrednote, ter najpomembneje, občutek, da si temu svetu vreden in potreben tak, kot si, in ne tak, kakršen naj bi šele postal.

Jezusova in naša identiteta

Zato se Jezus da krstiti, tudi on potrebuje razumeti lastno identiteto, tudi on mora vedeti, kdo je. Tam, v jordanskih vodah, krščen, ugotovi, da ima Očeta (Mt 3,16-17). To dragoceno odkritje določi vse, kar vemo o Jezusu, vse njegove besede, razmišljanje, odločanje, ustvarjanje, vrednote. To je tisto, kar človeku daje zavest lastne identitete, »prav« živi, do Boga in do ljudi, ko je iskren do samega sebe, do tega, kar je in čigav je. Ker lahko na podlagi te identitete preverja, ali gre prav ali ne.

Danes se pokrižajmo z blagoslovljeno vodo in se spomnimo, kdo smo. To je vse, kar potrebujemo, da bomo živeli, kot je treba.

(misel ob nedelji Jezusovega krsta, leto A)

Komentarji

  1. Hmmmm, ene 18 let "Dejal jima je: »Kako da sta me iskala? Mar nista vedela, da moram biti v tem, kar je mojega Očeta?«"

    Malo peša ta teologija...

    OdgovoriIzbriši
  2. Hmmmm, ene 18 let prej: "Dejal jima je: »Kako da sta me iskala? Mar nista vedela, da moram biti v tem, kar je mojega Očeta?«"

    Malo peša ta teologija...

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Velikonočni ogenj

Podolgovata meglica se je vlekla nad zaspano vasjo in tik čez njo je mežikalo jutranje sonce, ko sem še zaspan in krmižljav nekaj pred sedmo zjutraj stekel proti cerkvi. Pod zvonikom se je že nabrala množica fantov, ki so stali ob ognju in se greli, vsak s svojo domačo pripravo za raznašanje, nekateri so lesne gobe nataknili kar na žico, drugi smo si jih nadrobili na koščke in jih položili na dno preluknjane konzerve, podedovane od starejših bratov.  Nekje med zaspanostjo in veselim vznemirjenjem se je vlekel dim in silil v oči, vendar je bilo v mrzlem jutru tam vendarle prijetno toplo, zato smo ostali ob ognju in potrpežljivo čakali, da bo župnik nazadnje le poškropil tisti nenavadni, jutranji kres, ki ga je navsezgodaj pripravil Jožko Mežnarjev. Potrpežljivi smo morali biti, nihče ni smel prižgati ognja pred koncem. Čim pa je župnik zamahnil z roko in se je na razžarjenih polenih razgubilo tistih nekaj blagoslovljenih kapljic, smo kot sestradane živali planili na kres, da bi čimprej