Preskoči na glavno vsebino

Pustiti, da ukazuje srce

Kdorkoli hodi po svetu, mora vedeti, da ga bo zagrnil prah ceste in da ga bo pokrilo deževje. Tako se na človekovih očeh slejkoprej nabere blato.

In ko človek stopi v katerokoli hišo že, skupaj s seboj prinaša veliko stvari. Iz sveta, po katerem hodimo, v svoje odnose prinašamo marsikaj. Prinesemo krivde, prinesemo nezaupanje, prinesemo bolečine, ki so nam jih prizadejali, prinesemo razočaranja, jezo, tudi filozofijo izkoriščanja in sebičnosti, brez katere se v svetu ne da preživeti.

To blato se uleže na človekove oči, da pred seboj ne vidi več človeka, kakršen je, temveč človeka, kakršen si misli, da je – na podlagi vsega, kar ga je naučil svet. Vidi ga kot blato. Kot podobo tega, kar je v njem pustil svet. Strašna slepota je to. Ker nas oddaljuje drug od drugega.

Ni treba iskati krivca, zakaj je tako, kot je. Nikomur ne bo nič pomagalo. Treba je temu človeku narediti prostor. Treba je za tega človeka moliti. Treba mu je izkazovati dobroto, pa čeprav se nam zaradi blata zdi, da je ni vreden, da je vse, kar mu naredimo, samo tratenje dragocenega časa in moči. Treba mu je dovoliti, da se pred menoj pokaže kot človek, vreden ljubezni. Ozdraviti se slepote, ki nam jo povzroča svet, namreč pomeni ravno to: pustiti, da ti ukazuje srce in ne oko. Pustiti, da ti ukazuje ljubezen in ne razum. Pustiti, da za trenutek tvegaš možnost, da je ta človek, ki je pred menoj, lahko človek.

Tvegati z evangelijem v svojem življenju. Tvegati, da pustiš Bogu prostor. To pomeni videti. Kajti ni slep, kdor ima zaprte oči, temveč kdor ima zaprto srce.

theguardian.com

***
Učitelj je spraševal učence, kako bi lahko prepoznali, kdaj se je končala noč in se je začel dan.
Nekdo je rekel: »Ko vidiš v daljavi žival in lahko spoznaš, ali je krava ali konj.«
»Ne,« je rekel učitelj.
»Ko vidiš v daljavi drevo in lahko rečeš, ali je palma ali mangovec.«
»Spet narobe,« je rekel učitelj.
»Torej kako?« so vprašali učenci.
»Ko pogledaš v obraz kateregakoli moškega in prepoznaš brata v njem; ko pogledaš v obraz katerekoli ženske in prepoznaš v njej sestro. Če tega ne moreš narediti – ne glede na to, kateri sončni čas je – je še noč.«

***

Komentarji

  1. pogledate Hitlerja in vidite brata v njem?

    OdgovoriIzbriši
  2. Glej, neki nemški duhovnik judovskega rodu je bil po eni strani zadovoljen, da je Hitler umrl, saj je zaradi njegovega sistema umrlo v taboriščih njegovo celotno sorodstvo, takoj potem pa je šel v kapelo molit in drugo jutro je daroval mašo za usmiljenje in pokoj njegove duše. Tako da, ja, pravi kristjan je sposoben videti brata v še tako pokvarjenem človeku in ga ne zanima, kaj si tisti o tem misli. Z očmi vere to razumemo, sicer ne moremo.

    OdgovoriIzbriši
  3. "pravi kristjan je sposoben videti brata v še tako pokvarjenem človeku in ga ne zanima, kaj si tisti o tem misli."

    Kdo je tisti? Nejasno..

    To dejanje naredi kristjanstvo moralno nevtralno in mlačno. (in narobe)

    Ljudje lahko delajo kar hočejo, a mi jih bomo imeli še vedno radi.

    Malce neprimerno je tako razmišljanje. (da ne uporabim kake močnejše besede)

    Moralen človek nikoli ne more videti brata v Hitlerju. Nikoli.


    OdgovoriIzbriši
  4. Ljudje, ki so ljubljeni, ne potrebujejo zla.

    OdgovoriIzbriši
  5. tezko bi rekl de Hitler ni bil ljubljen in je zato naredu kar je.. Bi bil boljsi odgovor da je bil psihopat..

    Pa glede na to, da smo vsi bozji otroci.. je mal čudn, de ga je bog prišparu v prvi svetovni vojni, ko je bil tip v prvih bojnih linijah.. Kuglel zmanjkal, al kaj?

    Bog ne obstaja al pa je zloben.. Nekak se vam vernikom to dejstvo mal izmika..

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.