Preskoči na glavno vsebino

V malem si bil zvest ...

Nekatera življenjska spoznanja so grenka. Eno takih se dotika mojega dela, posebno dela z ljudmi. Pri marsikaterem opravku sem se tako naučil, da trud, ki ga vložim v to delo, ni nujno poplačan z dobrimi sadovi ali z uspehi, ki si jih obetam. Precej težko spoznanje je to. Ne samo zaradi občutka. Tudi zato, ker ponavadi izgubiš voljo in smisel za delo, ki ne rodi sadov.

Tale dva junaka iz Jezusove prilike nista neka popolneža. Nikakor; prepričan sem, da sta svoj uspeh v delu – kako sta iz svojih talentov pridobila še nekaj drugih – spoznala šele takrat, ko je gospodar že prišel domov. Šele takrat sta videla sadove svojega dela. Prepričan sem, da sta v svojem trudu, da bi naredila nekaj več in bolje, da bi naredila to, za kar ju je gospodar poslal v svet s svojimi talenti, mnogokdaj omahovala in govorila, da nima smisla, da tako ali tako ni nobenih sadov, nobenega uspeha, da sta premalo sposobna in tako naprej. Prepričan sem, da se jima je v življenju posulo mnogo ciljev in načrtov, dobrih sklepov in namenov. A sta ostala tam, kjer sta bila, s talenti, ki sta jih imela. Ker sta morala biti tam, ker sta se morala truditi, ker sta vedela, da drugače ne moreta živeti, kakor tako, da vedno znova iščeta poti, kako izpolniti to, za kar sta bila postavljena v svet.

Ne izvemo za njun uspeh. Gospodar ne imenuje tega, kar sta naredila, za uspeh, temveč za zvestobo: »Prav, dobri in zvesti služabnik! V malem si bil zvest, čez veliko te bom postavil.«

Vsako pošteno delo rodi svoj sad. Ali malo drugače rečeno: vsako opravljeno pošteno delo rodi zvestobo, zvestoba pa naredi tisto, za kar smo na svetu. Postavlja naslednje poti ljudem, ki hodijo za nami. Jih usmerja in jim svetuje, jih popravlja in podpira. In tako rodi svoj sad. Sad, ki ni nujno, da ga vidimo, sad, ki ni nujno, da ga okušamo, a vendar sad. Sad, ki je hrana mojim soljudem. Da, celo sad poraza in neuspeha, ki govori vsaj o tem, da sem se trudil, da sem bil zvest v tem, za kar sem se odločil. In verjemite, to je sad, iz katerega se najbolje in najbolj iskreno pokaže naša ljubezen. Ker takrat, ko smo neuspešni, ko se nam zdi naše delo neumno in brez smisla, ne delamo zaradi uspeha in plačila, ne delamo zaradi sebe, ampak samo iz ljubezni. 

To pa je tista zvestoba v malem, zvestoba v tem, da si, kjer si, kar si, ki rodi velike sadove. Večje, kot smo mi sami. Ker na njej stoji usoda vsega sveta. Ker se bodo ob mojem dobrem zgledu, pa tudi na mojih napakah in neuspehih, drugi učili svojih korakov in predvsem svoje ljubezni. Ker ima namreč vsak moj dih za moje in za življenja ljudi okoli mene nenadomestljivo vlogo.

Imaš nalogo za ta svet, nalogo, ki je ne more opraviti nihče drug na tem svetu. Lahko da tudi nalogo neuspeha. A jo moraš opraviti. Ker brez tebe in tvoje naloge svet ne more obstajati.
*

Komentarji

  1. Lepo. Se mi pa zdi tudi nekej zelo pomembnega, kako gospodar pohvali svoja služabnika za opravljeno delo, pa tudi pograja tretjega. Mi navadno ne znamo tega nrdit, pa čeprou je nekdo se res potrudu za svoje delo. To mi malo sprašuje vest: 'Kolko ljudi si že zabil in jih ne pohvalu, iskreno in pošteno, za pošteno in dobro opravljeno delo?' Je pa super ta zavest, da Bog vidi in ve za moj trud.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja, boli, strašansko boli, ko kdo daje najboljše in vse od sebe, v zameno pa dobi nehvaležnost, nezadovoljstvo, gnev. Rešuje misel, da sadovi našega dela niso odvisni od nas. Trud ja, sadovi ne. Bog daje rast. Spoznavam, ko se kdo huduje name, v večini primerov ni jezen name, ampak izraža SVOJA doživljanja, ki nimajo neposredne veze z mano. Rabi(m), da ostajam trdno zasidrana v Gospodu in hkrati opora ob pretresu njegovega življenja.

    Vse pa ima svoje meje. Tudi Jezus si je ob nesprejemanju sorojakov otresel prah z nog in hodil po svoji poti dalje.

    In njegova pot je vodila na križ, a na križu ni ostala. Ker vsaka zvestoba, vsaka ljubezen po Kristusovem zgledu vstopata v tretji dan, dan vstajenja.

    OdgovoriIzbriši
  3. Kako lepo, to današnje razmišljanje in prav sedaj , ko se moje trpljenje dviga vrhu. Vem , kaj pomeni garati in ne žeti sadov. Morda pa se pripravlja veliki odgovor.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j