Preskoči na glavno vsebino

Sijaj nemočne tišine


Milost je čutiti, da si želiš spremeniti. Ne da moraš, temveč da si želiš spremeniti. To je ena od najlepših stvari v nas. Hrepenenje po tem, da hodimo, da se spreminjamo, da vedno nekaj postajamo, da si želimo biti »nekaj novega«, da želimo zasijati. To je naša gora in tudi pot nanjo. Zato raznorazne »akcije«, ki si jih vsako leto zadajamo v postu, nič ni slabega v tem, če imajo pravo smer, če si zaradi njih ne želimo samo požeti aplavza pri drugih ali pri samem sebi, ampak ker se res želimo spremeniti, se spreobrniti. K temu nas lahko nagne samo občutek, nekakšna slutnja, da je pod površjem naše človeškosti, polne porazov in napak, polne umazanije tega sveta, tudi nekaj več, nek sijaj, nekaj Božjega. In tja si želimo priti.

Napor ni dovolj

Prav, da je tako. Kajti gora je v svetopisemski metaforiki vedno kraj Božjega razodevanja, tako je na Sinaju, tako je tudi na gori Jezusovih blagrov, posebno pa na tisti zadnji gori, Kalvariji, tudi tam se razodene Bog in njegova ljubezen. Če si človek torej želi na goro, si želi do Boga. In da se do tja tudi prebije, do Boga, se mora nekoliko potruditi, mora se najprej odločiti in potem vložiti nekaj svojega napora, mora se vsaj malce »spotiti«.

Vendar pa je postna pot, ta zunanja pot odpovedi in človekovih dejanj, truda in prizadevanja, vendarle premalo, da bi se človek spremenil. Človek z močno voljo morda res lahko shujša, lahko se tudi odvadi kaditi in zamenja nekatere svoje navade. A se zato še ne spremeni. Kajti resnična sprememba človeka se ne dogaja v njegovi moči, v njegovi sposobnosti, temveč ravno narobe: takrat se začne spreminjati, kadar se zdi, da ne more storiti nič več, ko je tako nemočen, da niti kričati več ne more … in umolkne.

Takrat človek zasije.

Sprememba je Božje delo

Zato se človek resnično spremeni šele, ko začne moliti, iz katerega koli razloga že, iz ponižnosti, obupa, stiske ali veselja. Bom rekel še malce drugače, bolj v skladu z gorniškimi okoliščinami: ko torej na vrhu gore, na katero je splezal z lastnimi močmi in sposobnostmi, umolkne, gleda, opazuje in kot veličasten razgled občuduje Božje delo nad samim seboj. Ko torej pusti, da ga začne Bog z življenjem spreminjati, ne nujno v isti smeri, kot si jo je zamislil sam. S spremembami je namreč kakor s semenom, vrženim v zemljo. Človek orje zemljo, poseje in zaliva, pomlad pa daje Bog (prim. 1 Kor 3,7): kadar in kakor hoče On.

Zato se z gore drugačen ne vrne samo Jezus, temveč tudi njegovi trije učenci. Na gori so se namreč naučili nekaj pomembnega: da je za spremembo potrebno iti v oblak (Lk 9,34), v nekaj neznanega potemtakem, morda celo grozljivega, ter umolkniti (Lk 9,36) in poslušati (Lk 9,35). Nekaj tistega torej, česar v našem svetu že dolgo ne znamo več.

(misel ob 2. postni nedelji, leto C)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j