Preskoči na glavno vsebino

Iskati Gospoda

»Ali si ti tisti, ki mora priti, ali naj čakamo drugega?«

Zvečer, tik preden gremo duhovniki spat, molimo “sklepnice”. Med to molitvijo prav vsak večer zmolimo tudi hvalospev starčka Simeona, s katerim se je tako rekoč oddahnil pred Bogom, ko je držal v rokah malo Božje Dete: “Zdaj odpuščaš, Gospod, svojega služabnika v miru, kakor si obljubil s svojo besedo. Na svoje oči sem videl Zveličarja, ki si ga poslal vsem ljudstvom: luč v razsvetljenje vseh narodov in v slavo Izraela, tvojega ljudstva.”

Čeprav ga znam že na pamet in se ravno zato velikokrat zgodi, da mi kar brez pomisleka zdrsi preko jezika, ne da bi vsaj za malo vzdramil srce, se skušam truditi, da tedaj, ko izgovorim, da sem tudi jaz “na svoje oči videl Zveličarja”, res pomislim, kdaj in kje sem ga jaz videl v dnevu, ki je minil. Pa naj gre za lepe in vesele dni, ko ga z lahkoto najdem, ali za tiste težke dni, ko se mi zdi, da ga ni in ni bilo na spregled, ga moram v svojem dnevu iskati, dokler ga ne najdem. In to vsak dan, prav vsak dan. Ker to potrebujem, da moja vera preživi: da najdem v vsakem dnevu življenja vsaj eno sled svojega Odrešenika. Da ga v svojem življenju srečam tako, da vem, da sem ga srečal. Da sem se prepričal, da je. Da obstaja.

Osebno mi je lažje poiskati sled Boga v ptici, ki se je spustila na moje okno, ali v soncu, ki zahaja. Veliko težje Boga srečam v človeku. Posebno v človeku, ki me je prizadel, posebno v človeku, ki ga ne morem sprejeti zaradi katerikolih razlogov že. Morda zato zvečer, ko premišljujem o tem, tako hitro zbežim mimo neprijetnih ljudi mojega dneva. Ljudje smo vedno polni grehov in napak, zato težko najdem med temi napakami, sovraštvom, surovostjo, izkoriščevanjem, maščevalnostjo in cinizmom tudi sled Boga. Ker menim, da ga tam ni. Ker tam ne more biti.

A “slepi spregledujejo in hromi hodijo, gobavi se očiščujejo in gluhi dobivajo sluh, mrtvi se obujajo” samo tam, kjer se najde Boga. In če ga ne najdem tudi tam, kjer naj ga ne bi bilo, kjer dvomim o njem, potem ostanem slep in hrom in gobav in gluh in mrtev … in takšen ostane tudi človek, ki ga srečam. Bog lahko ozdravi mene samo po njem in on je lahko ozdravljen samo po meni. Ko drug v drugem najdeva Boga.

Da bi videli, da bi srečali Boga, se je zato treba najprej veliko pogovarjati in tako spoznavati ljudi, preko katerih Bog vstopa v moje življenje, ker jih drugače ne moremo spoznati, pa naj bo to kdorkoli. Kajti prav preko teh ljudi danes Bog najprej in najbolj stopa v moje življenje. In vstopiti v človeka, ga razumeti in mu pustiti, da nagovori moje življenje – kar pomeni najti Boga – je mogoče samo s pogovorom, tudi s težkim pogovorom, s prepirom. Sicer se mučimo drug z drugim. Sicer si drug drugemu Boga jemljemo.

Letos si za božič podarimo Boga. Tako, da ga iščemo in najdemo v drugem človeku. Veliko časa za to vam želim.

http://www.travelworks.co.uk

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j