Preskoči na glavno vsebino

Učimo se ljubiti

Še vedno hodimo z Jezusom proti Jeruzalemu. Apostoli in mi gremo tja, korak za korakom, ker tja moramo priti. Ker si tja želimo priti. Med to hojo izpolnjujemo svoj največji življenjski projekt. Po posameznih stopinjah, po vprašanjih in odgovorih, po padcih in po porazih, preko lepote in zahtevnosti te poti se učimo največje in najpomembnejše stvari – učimo se ljubiti.

To je pot, na katero nismo šli sami od sebe. To je pot, na katero nas je poklical Bog. S tem, ko nas je ustvaril različne, nam je namreč dal čudovito možnost, da se preko ljudi učimo popolne ljubezni – ljubezni do Boga. V odločitvi, zvestobi in darovanju. Naj torej gre za pot zakonca, pot matere in očeta, pot posvečene device, redovnika ali duhovnika, gre pravzaprav za isto pot: pot proti Jeruzalemu, v katerem bomo našli največjo možno ljubezen, naš ideal, h kateremu gremo – ljubezen Boga. On nam je izbral to pot, ker ve, da je za nas najboljša, da pridemo po njej do svojega Jeruzalema, da izpolnimo svoje življenjsko poslanstvo – da se naučimo ljubiti Boga.

Če to razumemo, potem je jasno, da vprašanje, ki ga danes Jezusu postavijo farizeji, ne zadeva samo poročenih, temveč ljudi vseh stanov. Gre namreč za ljubezen, ki je vedno ljubezen do Boga.

Farizejsko vprašanje se nanaša na to, kaj se v zakonu sme in česa ne. Toda kdor postavlja to vprašanje, dojema zakon (in ljubezen nasploh) z vidika koristnosti. Kdor želi postaviti pravila, narediti pogodbo, želi imeti od tega nekakšen dobiček ali vsaj gotovost, da ne bo oškodovan ali za kaj prikrajšan. Na kratko, tak vedno gleda na zakon in ljubezen z vidika tega, koliko v njem/njej dobiva.

Toda pri ljubezni ne more in ne sme biti nikakršnega imetja. Niti nikakršne želje po kakršnikoli koristi, dobičku ali prejemanju, sicer bo v njej nekdo vedno na slabšem. Ljubezen ne more oškodovati, zanemarjati ali ropati. Ljubezen je namreč srečanje dveh ljudi, ki nista v drugem začutila nekoga, ki bi jima koristil, temveč nekoga, ki bi mu lahko dala to, kar imata – ker bi to koristilo njemu. Iz preprostega razloga, ker to želita in lahko naredita z vsem srcem, brez varčevanja. Ker se drug v drugem počutita popolnoma svobodna.

Ljubezen je tako samó dajanje. »Pridružiti se,« popolnoma se podariti svoji ženi oz. možu. Samo če je v odnosu želja po dajanju, ne pa prejemanju, gre za ljubezen. Kajti takšna je Božja ljubezen. Tista iz Jeruzalema, da. Tista, vsajena v nas, da. Ista ljubezen.

Tako ljubezni ne morejo in ne smejo krojiti človeški, temveč Božji zakoni; ne človeški, marveč Božji razlogi, ki se zedinjajo v eni sami stvari: sreči človeka. Zato: »Kar je Bog združil, tega naj človek ne ločuje«.
*

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej