Preskoči na glavno vsebino

O "naših" in "vaših"

Spet težka lekcija za Jezusove učence. Spet težka lekcija za nas. Mogoče se bom ponavljal, toda danes Jezus z evangelijem spet dregne globoko v zavest slovenskega človeka. V Janezovem stavku, s katerim se je potožil Jezusu, je namreč tako težko dejstvo, da so njegovi učenci bolj gledali na to, komu je človek, ki je izganjal demone, »pripadal«, kot pa na to, kaj je (dobrega) naredil.

Da, tako težko nam gre. Ko gremo na pot za Njim, mislimo, da smo že s tem nekaj boljšega od drugih. In da nam je podeljena nekakšna ekskluzivna »pravica«, da smo dobri in da lahko samo od nas pride kaj dobrega. Da smo torej nekakšna višja kasta. Zato mora Jezus dregniti v tisto naše tako davno in zakoreninjeno prepričanje, da smo, povsod kjer smo, razdeljeni na »naše« in »vaše«. Na »naše«, ki imamo prav, in na »vaše«, ki se motite. Na »naše«, ki smo dobri, in na »vaše«, ki ste slabi ljudje. In žal pri tem nismo nič drugačni niti kristjani.

Razdeljenost je hudič sam. Diabolos, tisti, ki deli. Nasproten tistemu, ki združuje, Kristusu. Zato mu mora Jezus stopiti na prste tudi v tem našem mišljenju, s katerim večkrat (verjetno) nezavedoma pohujšujemo ljudi okrog nas. Oznanjamo razdeljenost, Satanov sistem. In jim tako branimo, da bi prišli do življenja, do resnice, do ljubezni. Do Boga. Da, tako hudo in tako resno je lahko to. Zato mora biti Jezus neizprosen in zelo neposreden: »Če hočeš priti v življenje, potem to svoje mišljenje odsekaj. Zavrzi ga. Tvojega večnega življenja ni, če iz njega izključiš kogarkoli. Tudi tistih, ki te ne marajo. Tudi tistih, ki niso 'verni'.«

Kristusov torej ni duh ločevanja, temveč združevanja. Zato Jezus iz svoje ljubezni in svojega odrešenja ne izključuje nikogar. Ne naših ne vaših. In enako želi, da ravnajo njegovi učenci; da torej v njihovem mišljenju »ni več ne Grka ne Juda, ne obrezanega ne neobrezanega, ne barbara ne Skita, ne sužnja ne svobodnega, ampak vse in v vseh je Kristus.« (Kol 3,11)

Kdor namreč sledi ljubezni, sledi Gospodu. In kdor veruje v ljubezen, veruje v Kristusa. Pa čeprav ne ve za to. Tako torej ni nujno, da vsi v Cerkvi verujemo v Jezusa in mu s svojim življenjem sledimo. In ni nujno, da tisti, ki so zunaj Cerkve, ne hodijo za njim. Različne so poti do Boga in do življenja. Eno pa jim je skupno. Da v njihovem središču ni lastni jaz, ki vedno izključuje, temveč Kristus, ljubezen, dialog, združevanje. In če tega v našem življenju ni, potem je spet čas za spreobrnjenje.

Kako? Preprosto. S kozarcem vode. »Kdor vam da piti kozarec vode zaradi imena, ker ste Kristusovi – resnično, povem vam – zagotovo ne bo izgubil svojega plačila.« Ne samo nam. Če v drugem, ki ni »naš« – ki se ne strinja z nami, ki morda ne veruje, ki nas morda zaradi naše vere obsoja, ki nas postavlja na križ zaradi tega, kar smo – če v njem najdemo Kristusa in mu ponudimo samo kozarec vode, ker je tudi on Kristusov, potem smo rešeni. Potem res verujemo vanj.
*

Komentarji

  1. Tudi, če se včasih ponavljamo, je pomembne stvari treba ponoviti, da nekako le prodrejo v glavo poslušalcev. Katoliška vera deluje po načelu in-in, zato je to pomembno poudarjati. Za prejšnjo nedeljo ti tudi pokomentiram, ker sem čez teden premleval. Seveda, gledam tudi različno na kako stvar, a je tudi to tisto, kar dela pestro naše življenje. Lepo nedeljo.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.