Preskoči na glavno vsebino

Bolj pomembno vprašanje, kot si mislimo

»Kaj pravijo ljudje? Kaj pravite vi: kdo sem?«

Zakaj je to vprašanje tako strašno pomembno? Hodimo k maši, pošiljamo otroke k verouku, nič ne bentimo čez Cerkev, prikimamo, če kaj reče papež, pa amen. Dovolj. Mar to ne odgovarja na to vprašanje? Morda ja, morda ne. Odvisno, kaj se skriva za vsemi temi mojimi krščanskimi »aktivnostmi«.

Gre namreč za temeljno vprašanje, kar zadeva moje krščanstvo: kdo je zame Jezus Kristus? Ne samo vprašanje mene kot kristjana, temveč celo mene kot človeka. Brez odgovora na to vprašanje, pri katerem so morali Jezusovi učenci priti »na čisto«, nima smisla nadaljevati. Če Jezus ni Mesija, če ni tisti, ki bo spremenil moje življenje, če ni tisti, brez katerega ne morem, če nimajo njegove besede name nobenega vpliva in me ne presenetijo, potem nima smisla.

Zakaj je to vprašanje tako pomembno? Ker lahko rečemo: povej mi, v kakšnega Boga veruješ, in povem ti, kdo si.

Svojo podobo Boga namreč ne nosimo samo v svojih prsih in svojem verovanju, ampak tudi na obrazu, na rokah, na ustnicah. Moja podoba Boga in moja vera namreč bolj vpliva na ljudi okoli mene, kot si mislimo. Še posebno pa na mojo družino in na moje prijatelje. Če je moj Bog kot avtomat, bom tudi do ljudi takšen. Če je moj Bog diktator, bom tudi jaz do drugih tak. Če je moj Bog nacionalist ali verski gverilec, bo tudi moje obnašanje do drugačnih tako.

Podobno je, kot med starši in otroci. Jabolko ne pade daleč od drevesa, pravimo, in res je tako. V sebi bomo vedno nosili navade, poglede, prepričanja naših staršev. Po njih se bomo ravnali. Toda ali so te stvari dobre ali slabe, bomo morali vedno znova presojati. Kot se vedno znova vpraševati: »Kdo je zame Jezus Kristus?« Jezus Kristus in jaz, to je temeljni odnos mojega življenja. Odnos, o katerem danes mnogo kristjanov ne razmišlja. Ker mislijo, da gre za postransko zadevo, ki med mano in tabo nima nobene zveze. Pa jo ima. Kakršen je odnos med mano in Jezusom, takšen bo odnos – vsaj v osnovi – med nama. Ne more biti drugačen.

In naš odgovor? Iskren, kajpada. Kdo si, moj Bog? Takšnega obraza, kot ga je nosil Churchill, Hitler, Gandhi, Janez Pavel II., moja mama ... ? Ne pojdimo v naš naslednji odnos brez tega odgovora. Da ne bo prazen. Da ne bo samo za to, da se reši vprašanje mene in moje družbe.

Ta odgovor je pomemben. Ker gre za odgovor, ali želim svoje življenje zapraviti ali rešiti.

Komentarji

  1. Ja, dobro vprašanje, ki si ga je potrebno zastaviti vsak dan; ko si srečen ali nesrečen, zadovoljen ali nezadovoljen, zdrav ali bolan, ... Vendar to ni lahko, predvsem ne tistemu, ki svojo vero ne poglablja, ampak se je oklepa zaradi tradicije in se ne zaveda, da smo Cerkev mi vsi.
    Cerkve se bodo še naprej praznile, če se ne bo začelo z dobrimi katehezami odraslih, tako glede evangelijskega sporočila, kot glede Cerkve. Vprašajmo se, koliko kristjanov se zaveda trojne službe, ki smo jo prejeli pri svetem krstu in potrdili pri sveti birmi, koliko jih razume zapoved ljubezni? In nenazadnje se vprašajmo, koliko je tistih, ki vedo o delovanju Cerkve le tisto, kar slišijo po medijih, ...?
    Vprašajmo se tudi, kdo je kriv za to! Krivi smo vsi, kleriki in laiki! Zakaj? Ker ni prave komunikacije in se vsak zanaša po liniji najmanjšega odpora na drugega? Ker tisti, ki poskuša nekaj narediti naleti na "poleno"? Ali pa morda zato, ker je tako že dobro, samo, da ne bo slabše?
    Potrebno je moliti, prositi, se zahvaljevati, ampak tudi razumeti, sicer se išče tisto, kar manjka pri raznih gibanjih in prenovah, ki mejijo že na sekte.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m

Zavetnik poslušanja in zvestobe

Kar koli delate, delajte iz srca kakor Gospodu in ne kakor ljudem. (Kol 3,23)  Pridni Jožef, ki nas z oltarja gleda s tako vsakdanjo sekiro in žago, potnega čela in hoče brez besed povedati neko pomembno stvar: da je Božji otrok »tesarjev sin« (Mt 13,55). Da je torej njegovo delo napravilo Božjega sina. Da ga je njegovo pridno delo spravilo v mizarsko delavnico. Da ga zato lahko naše zvesto in požrtvovalno delo spravi v naše cerkve, v naše kuhinje, v naše pisarne in tovarne, ker je vse naše delo pravzaprav ustvarjanje Boga v našem svetu.  Ne glede na to, ali smo duhovnik ali tesar, kuharica ali smetar, naše delo »ustvarja« Boga.   In ko se tega zavedamo, potem moramo razumeti, kako nekaj pomembnega je delati – in kako nekaj pomembnega je delati pošteno, zavzeto, marljivo in z veseljem tisto, k čemur smo bili poklicani po svojih sposobnostih . Ker je to nič manj kot nekaj, kar temu svetu dolgujemo, namreč dobro opraviti svojo nalogo. » Če je človek poklican za pometača ulic, naj pomet

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.