Preskoči na glavno vsebino

Bolj pomembno vprašanje, kot si mislimo

»Kaj pravijo ljudje? Kaj pravite vi: kdo sem?«

Zakaj je to vprašanje tako strašno pomembno? Hodimo k maši, pošiljamo otroke k verouku, nič ne bentimo čez Cerkev, prikimamo, če kaj reče papež, pa amen. Dovolj. Mar to ne odgovarja na to vprašanje? Morda ja, morda ne. Odvisno, kaj se skriva za vsemi temi mojimi krščanskimi »aktivnostmi«.

Gre namreč za temeljno vprašanje, kar zadeva moje krščanstvo: kdo je zame Jezus Kristus? Ne samo vprašanje mene kot kristjana, temveč celo mene kot človeka. Brez odgovora na to vprašanje, pri katerem so morali Jezusovi učenci priti »na čisto«, nima smisla nadaljevati. Če Jezus ni Mesija, če ni tisti, ki bo spremenil moje življenje, če ni tisti, brez katerega ne morem, če nimajo njegove besede name nobenega vpliva in me ne presenetijo, potem nima smisla.

Zakaj je to vprašanje tako pomembno? Ker lahko rečemo: povej mi, v kakšnega Boga veruješ, in povem ti, kdo si.

Svojo podobo Boga namreč ne nosimo samo v svojih prsih in svojem verovanju, ampak tudi na obrazu, na rokah, na ustnicah. Moja podoba Boga in moja vera namreč bolj vpliva na ljudi okoli mene, kot si mislimo. Še posebno pa na mojo družino in na moje prijatelje. Če je moj Bog kot avtomat, bom tudi do ljudi takšen. Če je moj Bog diktator, bom tudi jaz do drugih tak. Če je moj Bog nacionalist ali verski gverilec, bo tudi moje obnašanje do drugačnih tako.

Podobno je, kot med starši in otroci. Jabolko ne pade daleč od drevesa, pravimo, in res je tako. V sebi bomo vedno nosili navade, poglede, prepričanja naših staršev. Po njih se bomo ravnali. Toda ali so te stvari dobre ali slabe, bomo morali vedno znova presojati. Kot se vedno znova vpraševati: »Kdo je zame Jezus Kristus?« Jezus Kristus in jaz, to je temeljni odnos mojega življenja. Odnos, o katerem danes mnogo kristjanov ne razmišlja. Ker mislijo, da gre za postransko zadevo, ki med mano in tabo nima nobene zveze. Pa jo ima. Kakršen je odnos med mano in Jezusom, takšen bo odnos – vsaj v osnovi – med nama. Ne more biti drugačen.

In naš odgovor? Iskren, kajpada. Kdo si, moj Bog? Takšnega obraza, kot ga je nosil Churchill, Hitler, Gandhi, Janez Pavel II., moja mama ... ? Ne pojdimo v naš naslednji odnos brez tega odgovora. Da ne bo prazen. Da ne bo samo za to, da se reši vprašanje mene in moje družbe.

Ta odgovor je pomemben. Ker gre za odgovor, ali želim svoje življenje zapraviti ali rešiti.

Komentarji

  1. Ja, dobro vprašanje, ki si ga je potrebno zastaviti vsak dan; ko si srečen ali nesrečen, zadovoljen ali nezadovoljen, zdrav ali bolan, ... Vendar to ni lahko, predvsem ne tistemu, ki svojo vero ne poglablja, ampak se je oklepa zaradi tradicije in se ne zaveda, da smo Cerkev mi vsi.
    Cerkve se bodo še naprej praznile, če se ne bo začelo z dobrimi katehezami odraslih, tako glede evangelijskega sporočila, kot glede Cerkve. Vprašajmo se, koliko kristjanov se zaveda trojne službe, ki smo jo prejeli pri svetem krstu in potrdili pri sveti birmi, koliko jih razume zapoved ljubezni? In nenazadnje se vprašajmo, koliko je tistih, ki vedo o delovanju Cerkve le tisto, kar slišijo po medijih, ...?
    Vprašajmo se tudi, kdo je kriv za to! Krivi smo vsi, kleriki in laiki! Zakaj? Ker ni prave komunikacije in se vsak zanaša po liniji najmanjšega odpora na drugega? Ker tisti, ki poskuša nekaj narediti naleti na "poleno"? Ali pa morda zato, ker je tako že dobro, samo, da ne bo slabše?
    Potrebno je moliti, prositi, se zahvaljevati, ampak tudi razumeti, sicer se išče tisto, kar manjka pri raznih gibanjih in prenovah, ki mejijo že na sekte.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.