Preskoči na glavno vsebino

Dovolj pravično


"Nikoli ne bo pravične kazni zanj."

Nikoli nisem podvomil, da ima vsaka spoved svojo pokoro, enako vsako dejanje, ki si jo zasluži. Večinoma se pojavi že kmalu po dogodku, mehko se usidra v človekovo življenje in potem tiho deluje v vsakem dnevu, koraku, dejanju, ki ga človek stori. Vsakič piha in spreobrača.

Je kaj takega mogoče tudi za tako velike zločine, kot je genocid?

Ne predstavljam si, kako lahko tak človek sploh mirno zatisne oči po napornem dnevu, kaj šele, da blagodejno vpliva na svojo okolico, kaj šele, da ljudi zdravi, jim svetuje, pomaga ... Samo dvoje je možno: da se je temu človeku zmešalo ali pa da se je v njem res nekaj korenito spremenilo, se premaknilo. O tistem drugem le malokdo razmišlja. Človek je zver in jaz sem volk. Kdor mi je poklal družino, tega bom iztrebil s sveta, pa naj stane, kar hoče. Ne verjamemo več odpuščanju, ne verjamemo več spreobrnjenju.

Ampak jaz ne bom sodil. Ali je bil Dragan Dabić res drugačna oseba kot Radovan Karadžić, o tem ne bo sodil nihče. A vse "bogastvo", ki ga je nosil Radovan, bo nesel naprej tudi Dragan. Ali ga bo Radovan dobil nazaj. In vse, kar to s seboj prinaša, bo prejelo toliko srebreniških vdov in tudi tistih nekaj zaslepljenih srbskih ubožcev, ki še vedno verjamejo, da je nekdo, ki pokosi toliko nedolžnih ljudi brez razloga, srbski narodni junak.

Težko rečem, da bo ob tem kdo zadovoljen. Ti bodo rekli, da je dobil premalo, drugi, da preveč, tretji, da sploh ničesar ne bi smel. Resnica in pravica pa je - kot vedno - nekje vmes. Prav mogoče, da na 8000 srebreniških svečah. Mogoče bo Radovan imel dovolj časa, da jih bo končno prižgal in potočil solzo za njimi.

Komentarji

  1. Težko je, če pustimo sovraštvu, da nam zavlada v srcu. Potem vidimo črno, ne moremo ljubiti. Radovan se je le-temu prepustil že dolgo nazaj, drugi po pokolu. Človek ni zver, je lahko precej hujši, ker zveri ne delajo takih reči. zver ubije toliko kolikor potrebuje za hrano. Karađić je sedaj vreden pomilovanja, ker je tako nebogljen, potem ko je bil on tisti, ki je odločal med življenjem in smrtjo tolikih. Cilj je tedaj posvečeval sredstva. Končno so Srbi napadli tudi našo deželo, pa danes nihče noče o tem govoriti v imenu bratstva in enotnosti. Nimam nič proti Srbom, vendar pa jim nekateri tako lepo perejo možgane, da je kar veselje.

    OdgovoriIzbriši
  2. Radovan Karadžić mmmhh, ne vm kaj naj rečm,zanj sam strel v krepo ma je mer

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej