Učimo se reči »ne«


V postu svoje življenje spet postavljamo v red. Ta se namreč mnogokrat skazi, tako veliko je namreč tistega, kar nas raztresa, mnogo stvari nas na življenjski poti zmede in premoti in izgublja. Tako da pozabimo na svoje vrednote in jih zamenjamo za svoje želje. Razumemo? Da torej zamenjamo nekaj, kar nam je svetega in pomembnega in kar utemeljuje naše življenje, nekaj, kar ga dviga nad povprečnost, s tistim, kar se nam kaže kot hitra in poceni rešitev nastalega problema. 

Jezusa Duh spravi v puščavo. Na nek način mu tako ustvari problem, ki se mu lahko tudi sicer pripeti v življenju. V 40 dneh samote in pomanjkanja tisto, kar mu je pomembno, sooči s tem, kar si v stiski zaželi. Kajti točno tako se zgodi v časih stiske in problemov, v njih se velikokrat zmedemo, da začnemo misliti, da je, ko si česa zaželimo, to nekaj, kar resnično potrebujemo. Takrat se naše želje zazdijo pomembnejše od naših vrednot. In tako se je zgodilo tudi Jezusu. Želja po kruhu se je rodila iz njegove lakote (Lk 4,2). Želja po slavi in oblasti (Lk 4,6) se je Jezusu odprla iz njegovega hrepenenja po ljubljenosti. In tako se je tudi želja po pozornosti, da bi bilo torej komu mar zanj (Lk 4,9-11) iztisnila iz težke puščavske samote. 

Poglejmo Jezusov zgled. Postaviti red v svoje življenje pomeni postaviti samemu sebi določene meje. Reči določenim stvarem »ne«. Da torej samemu sebi določimo stvari, ki jih ne počnemo za nič na svetu, tudi če jih počnejo vsi ostali ljudje. Tudi če se nam to zdi v danem trenutku najbolj smiselna in najbolj razumljiva stvar na svetu. Tudi če bomo zaradi nje utrpeli škodo. Verjeti temu, za kar smo se odločili. Ker je pač sledenje našim željam nekaj, kar sicer daje hitre rezultate, a hkrati s tem uničuje našo identiteto, našo vrednost, saj nam to, kar verjamemo, kar nas je oblikovalo, izruje, da ostanemo brez korenin. Brez trdnosti in stabilnosti. 

Učimo se z Jezusom. Ta se v trenutku stiske nasloni na Božjo besedo, v vsakem problemu, ki nam ga našteje evangelist, namreč citira Sveto pismo. Verjame mu bolj kot svojim željam, tudi če se te zdijo privlačnejše, celo razumljive za tisti trenutek. Tako postane večji od svojega problema. Ko veruje. Ko se nasloni na dogodek pred skušnjavami v puščavi, na svoj krst, v katerem sliši, da je »ljubljeni Sin« svojemu Očetu. In to je dovolj, da mu verjame bolj kot svojim željam.

(misel na 1. postno nedeljo, leto C)

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Tone Pavček, Take dežele ni

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

Iskati večje dobro