Preskoči na glavno vsebino

Zvestoba je pomembnejša od uspeha


Vse na Golgoti – razen enega hudodelca – je dokaz o Jezusovem popolnem življenjskem porazu. Njegova kariera se je zares neslavno končala, nag in od vseh zapuščen visi na križu, kaznovan kakor samo najhujši prestopniki. Ne samo, da se mu rogajo tako domače politične oblasti kakor tudi okupatorski vojaki, dvoje sicer nasprotujočih si strani. Najhuje je to, da ne visi obsojen v družbi svojih učencev in prijateljev – to bi bil nekakšen uspeh, vedel bi, da je vsaj nekoga prepričal, da je vsaj nekomu spremenil življenje – ampak med dvema povsem neznanima kriminalcema.

Križani kot provokacija

Jezus je torej neuspešen. In je tak, na križu, svojevrstna provokacija našemu času, ki bolj od vsega podpira, promovira in si želi uspešnosti. Tudi meni, ki pišem tale članek in v strahu pred tem, da vam ne bo všeč, do onemoglosti pretehtavam vsako misel, vsako besedo. Ves naš svet odmeva v mantri Jezusovih kalvarijskih sogovornikov: »Reši samega sebe!« (Lk 23,37) Ali povedano v modernejši viži: »Bodi nekdo! Pomeni nekaj! Bodi najboljši!« Menda si mislimo, da je v tem pot do naše samouresničitve, tisti trenutek, ko ti zaploskajo in te pohvalijo, mislimo si, da je to tisto, za kar živimo.

In morda bi bilo res tako, če bi bilo to omogočeno vsakomur. Pa mu ni. Vsi ne moremo biti »uspešni«, vsaj ne v tem, kar nas večina meni, da je »uspešno«, ker nismo poklicani k istim stvarem. A tega ne razumemo. Zato svoje življenje razumemo kot slabo, celo kot nesmiselno in nepotrebno, če ni od družbe ovrednoteno kot »uspešno«, če nisi »naj« duhovnik, »naj« starš, »naj« uslužbenec. Zato nečloveško garamo. Zato se ženemo nad svoje sposobnosti. Zato uspehu v svojem življenju prilagajamo tudi svoje odločitve, ne glede na to, ali te morda teptajo naše vrednote, v katere smo verjeli.

Jezus pa ostaja tam, kjer je, na križu visi in javnost ga sramoti, neuspešneža. Zakaj ne »stopi s križa«? Zakaj ne ustreže pritisku javnosti? Zakaj ne z enim samim dejanjem svojega dela spremeni v uspešnico? Ker mu je zvestoba pomembnejša od uspeha.

Zvestoba poklicanosti

To je zato tako, ker Jezus razume, kaj pomeni biti za kaj poklican: pomeni izpolniti, narediti to, za kar si bil poslan na ta svet, tudi če nihče tega ne jemlje za pomembno. Drugače povedano: biti tam, kjer te hoče imeti Bog, ki te je na ta svet poslal ravno v tem času in ravno tja, kamor te je, ravno takega, kakršen si, z dobrimi in slabimi lastnostmi vred.

»Uspeh« je Božja, ne naša stvar, naša stvar je zgolj zvestoba. Z razlogom smo namreč takšni, kakršni smo, tudi če »neuspešni« starši, duhovniki, učenci, delavci, ker je to očitno nekaj, kar ta svet potrebuje. Ker tega, za kar smo mi tu, ne more napraviti nihče drug. Temu se sicer ne nujno ploska, tega se sicer ne nujno ceni, pa je to vseeno potrebno, biti tam, kjer si, tudi če je to na križu. Ker se tudi na križu potrebujejo ljudje. H komu bi sicer v zadnji minuti življenja zatekel hudodelec?

(misel ob nedelji Kristusa Kralja vesoljstva, leto C)

Komentarji

  1. Ja, biti tam kjer si in opravljati naloge žene, mame, učiteljice, taksistke, snažilke, vrtnarke, svetovalke, ...je danes težko in obenem biti zvesta in z zadovoljstvom sprejemati vse, kar življenje prinaša,je umetnost. Te umetnosti pa zagotovo ne bi zmogla ustvarjati s tako vedrino in optimizmom brez zaupanja v Kralja vesoljstva.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Svoboda je ljubiti svoje meje

Svet bo spet moral najti Boga. Ali pa ga ne bo več. Sveta, mislim. »Kakor mladika ne more sama roditi sadu, če ne ostane na trti, tako tudi vi ne, če ne ostanete v meni. Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,4-5) Kajti ko govorimo o zmešanem svetu brez morale in vrednot, o svetu, v katerem je mogoče resnično vse mogoče, moramo začeti pri dejstvu, da smo si tak svet želeli , namreč svet brez omejitev, v katerem je lahko vse tako, kot si želimo, kjer ni nič prepovedano – in zato tudi nič več sveto in lepo. Svet neizmerne svobode, brez meja in prepovedi. Zato smo se za to odrekli Bogu, torej nekomu, ki je nad vsemi, nekomu, ki postavlja meje in s tem ustvarja red, ki nekatere stvari označi za nedotakljive in nemogoče. In tak svet zdaj res imamo, svet, v katerem si človek predstavlja, da je bog. In je v njem vse narobe. Ker je porušen temeljni red: » Jaz sem trta, vi mladike.« (Jn 15,5)  Meje so namreč v človeka položene zato, ker ga definirajo . Pomagajo mu spoznati, kdo je in kaj mora (in m

Za limbar tvoj

Te dni so nam posebej pred očmi rane , tisočero Gospodovih ran, iz katerih lije kri in se spušča po umirajočem telesu, mnoge, neštevilne rane, ki so, kakor je rekel prav On (Mt 25,35-36), rane ljudi vseh časov, zaobjete v sveto telo, ki utrujeno in izmučeno visi na lesu človeških grehov, zločinov, napak. V opomin? V očitek? V dokaz, ki bi utemeljil primerno kazen? V odrešenje. Za limbar tvoj .  Vseeno je na Kalvariji mučno, v ozračju visi bolečina, zadušljivo je v tihi zameri in prizadetosti, nemi kriki prebadajo nebo, ker je nekaj narobe, ker je nekaj zelo narobe na tem njegovem telesu (1 Kor 12,27), ki še hodi po svetu. Cerkev greši in pada in krvavi in v njej je toliko stvari grešnih in napačnih. Ker smo v njej ljudje .  Toda to še ni opravičilo. Ni razlog, zaradi katerega bi samo zamahnili z roko in šli naprej. Morda smo jih že siti, vseh trpečih ljudi tega sveta, ki nam dnevno skačejo v pozornost, morda tudi že navajeni, pa vendar vsaka rana boli in kolikor prizadene tistega, ki j

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.