Preskoči na glavno vsebino

Si, kar ješ

Američan Morgan Spurlock je izvedel eksperiment (in o tem posnel dokumentarec Super Size Me), v katerem je en mesec za redne obroke jedel samo hrano iz McDonaldsa. Posledice tega je krepko občutil na svojem telesu. V mesecu dni se je zredil za enajst kilogramov, s kritično visokim holesterolom v krvi in na jetrih je začel trpeti za hitrimi spremembami vedenja ter spolno disfunkcijo.

Tako je tudi znanstveno dokazal, da res počasi postajaš to, kar ješ. In veste, da na poti po našem svetu jemo marsikaj. Vase tlačimo ne samo lepo zapakirano svinjarijo hitre hrane, tudi z negativizmom se bašemo, z egoizmom, s koristoljubjem, z agresivnostjo, s cinizmom. Tudi strahu pojemo vsak dan za zvrhan krožnik. Povsod, kjer hodimo, srečujemo obvestila, da si nekaj vreden samo, če imaš bujne prsi in gladek obraz, dober avto in visoko plačo, če imaš v življenju moč in pomemben položaj.

To jemo, vsak dan. In to se pozna, mar ne? Mar nismo tudi sami zato takšni, kakršen je svet, znervirani, nasilni, utrujeni, depresivni? Nezadovoljni, ker nimamo tega, česar si želimo, česar pravzaprav pravi svet, da si želimo? In smo takšni, ker bi to radi dosegli. Postajamo to, kar jemo. Čeprav si tega ne želimo.

Zato je ta naš nedeljski postanek pri maši tako zelo pomemben, za naše življenje gre: ker tu dihamo zdravi zrak, ker tu poslušamo besede iz ljubezni, ker tu jemo dober kruh, ker smo tu skupaj in smo skupaj v miru. Ne gre za beg. Gre za obrok. Človek potrebuje vsega tega, da se ne bi zastrupil od egoizma, sovraštva, strahu, žalosti in obupa. Človek potrebuje Boga, jesti ga mora, vedno znova in znova, da ne bi v sebi umrl. Človek mora namreč čutiti, da ga ima nekdo rad, konkretno, kot je konkreten ta kruh. Brez tega pač ne more preživeti kot človek, se ne more v tem svetu kot človek tudi obnašati. Če ne jeste mesa Sina človekovega in ne pijete njegove krvi, nimate življenja v sebi.

Kajti kdor jé od sveta, bo postal takšen, kakor je minljivi svet. Kdor jé Boga, pa bo postal takšen, kakršen je Bog. Preprosto, zelo preprosto. Kdor jé moje meso in pije mojo kri, ostaja v meni in jaz v njem.

(misel ob 20. navadni nedelji)

Komentarji

  1. Kako resnicno! O tem kako ima hrana, ki jo dajemo v telo vede ali nevede vpliv ne samo na naso fizicno telo, ampak tudi na naso duhovnost se (hvala Bogu) vedno vec govori.
    Prav je da se o tem govori tudi v Cerkvi. Se vec se bi moralo, se bolj na globoko (po mojem mnenju). Tako da bi se nadaljevanja te nedeljske misli zelo veselila.
    Krscanska vera namrec postu in hrani daje absolutno premalo pomena. Nase postenje namrec sploh ni postenje oziroma tako kot je podano s strani Cerkve nima nobenega ucinka ne na telo ne duso. Druge vere daje postu veliko vecji (in strozji) pomen. Prave ucinke odpovedovanju hrani, ki posameznika zasvaja oziroma kateri se posameznik ne more odpovedati, se clovek zave sele ko minimalno 40 dni zdrzi popolnoma brez nje... ne le na Veliki petek, na pepelnico, ter vse (ali le nekatere) petke vmes.
    Tak post zahteva trdno voljo, kljubovanje skusnjavi in na koncu sledijo uvidi, odresitev, spremembe.
    Sama sem kar nekaj postov poskusala se odpovedati necemu... vcasih bolj uspesno, vcasih manj. Dokler se nisem 4 leta nazaj odlocila da naredim to tako kot je treba in pokazem ljubezen do sebe in Boga. Odpovedala sem se, za izziv, 40 dni mesu (kasneje vsem izdelkom zivalskega izvora in povecini drugim predelanim izdelkom). O pozitivinih vplivih na telo nima smisla govoriti, ker bi tu imel vsak svoje mnenje kaj je zdravo in kaj ne. Kar je mene presunilo so pozitivni vplivi na mojo duhovnost, zavedanje negativnih custev, zavedanje kaj pomeni nenasilje do nobenega zivega bitja itd.
    S stalisca duhovnega napredka je v marsikateri veri prepoved uzivanja dolocenih izdelkov zivalskega izvora nujna, ker uzivanje le-te omejuje duhovni napredek, ker negativna custva ubite zivali "umazejo" naso duso/avro/cake ali kakor koli to ze posameznik imenuje.
    In (tudi) o takih temah bi bilo prav da se v Cerkvi zacne govoriti in postaviti bolj strozje meje ce hocemo naslednjim generacijam dobro v duhovnem, pa tudi zdravstvenem vidiku. Vse dobro
    Vse dobro!

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Velikonočni ogenj

Podolgovata meglica se je vlekla nad zaspano vasjo in tik čez njo je mežikalo jutranje sonce, ko sem še zaspan in krmižljav nekaj pred sedmo zjutraj stekel proti cerkvi. Pod zvonikom se je že nabrala množica fantov, ki so stali ob ognju in se greli, vsak s svojo domačo pripravo za raznašanje, nekateri so lesne gobe nataknili kar na žico, drugi smo si jih nadrobili na koščke in jih položili na dno preluknjane konzerve, podedovane od starejših bratov.  Nekje med zaspanostjo in veselim vznemirjenjem se je vlekel dim in silil v oči, vendar je bilo v mrzlem jutru tam vendarle prijetno toplo, zato smo ostali ob ognju in potrpežljivo čakali, da bo župnik nazadnje le poškropil tisti nenavadni, jutranji kres, ki ga je navsezgodaj pripravil Jožko Mežnarjev. Potrpežljivi smo morali biti, nihče ni smel prižgati ognja pred koncem. Čim pa je župnik zamahnil z roko in se je na razžarjenih polenih razgubilo tistih nekaj blagoslovljenih kapljic, smo kot sestradane živali planili na kres, da bi čimprej