Preskoči na glavno vsebino

Resnica

Če letos ne bo ptičje ali prašičje, bo pa kakšna druga gripa, to mi lahko verjamete. Preprosto zato, ker živimo v svetu, ki svojo moč temelji na principu strahu, saj prestrašen človek naredi vse, kar mu rečeš – pa čeprav mu zdrava pamet govori drugače. Zato toliko govora o krizi in črnogledih gospodarskih napovedih in rdečih vremenskih alarmih in še o čem. Zato je pogled skozi okno tako črn, pa čeprav zunaj sije sonce in nam ne manjka ne strehe ne kruha, večini tudi zdravja ne ...

In ko poslušamo te Jezusove besede, jih lahko prav tako jemljemo kot strašenje. Toda Jezus ne straši. Jezus ne govori o prihodnosti, Jezus govori o sedanjosti, ki odloča o tem, kakšna bo naša prihodnost. Ker ne govori o katastrofah in o koncu, marveč o resnici stvari in ljudi in o njihovem cilju.

Hoče nam govoriti o cilju vsega, ker je od njega odvisno, kako oblikujemo svoje življenje.

Zato Jezus resda govori o »krizi«, in sicer o krizi vsega. A samo zato, ker je govor o krizi za človekovo realnost vedno dobrodošel. Naša resničnost je namreč vedno na tem, da pade v »krizo«. Preprosto zato, ker je vse v njej minljivo. Prav vse, tudi tisto, kar se nam je vedno zdelo tako trdno in gotovo, kakor npr. sonce in luna. Vse je minljivo, vse propadljivo. Samo nekaj ne. Na koncu bo obstalo samo tisto, kar je večno, to pa je tisto, kar je v povezavi z Bogom: »Nebo in zemlja bosta prešla, moje besede pa ne bodo prešle.«

Tako so njegove besede res tudi grožnja, a grožnja samo za tiste ljudi, ki imajo za boga in za cilj svojega življenja minljivost sveta. Za tiste, ki se jim zdi, da se odločati za dobro in pravično nikoli ne izplača, pa so te njegove besede tolažba in spodbuda k veselju. Vse na svetu bo propadlo. Kar je od Boga in kar smo naredili v imenu Boga in njegove ljubezni, pa nikoli.

Kje je torej naše veselje? Ga je odnesel veter časa? Ga je uničila minljivost? Če ga je, potem je v našem življenju cilj napačen in nas resnica straši. A kako drugače bi bilo, če bi minevanje tudi mi vzeli kot poganjanje smokvinih brstičev. Če bi se zavedali, da je krhkost človeških oblik in »kriznost« vsega znamenje, da v naše življenje vsakič znova stopa Življenje – neminljivo in vedno novo. Vse naše skrbi in žalosti bi bile neznatne.
*

Komentarji

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Velikonočni ogenj

Podolgovata meglica se je vlekla nad zaspano vasjo in tik čez njo je mežikalo jutranje sonce, ko sem še zaspan in krmižljav nekaj pred sedmo zjutraj stekel proti cerkvi. Pod zvonikom se je že nabrala množica fantov, ki so stali ob ognju in se greli, vsak s svojo domačo pripravo za raznašanje, nekateri so lesne gobe nataknili kar na žico, drugi smo si jih nadrobili na koščke in jih položili na dno preluknjane konzerve, podedovane od starejših bratov.  Nekje med zaspanostjo in veselim vznemirjenjem se je vlekel dim in silil v oči, vendar je bilo v mrzlem jutru tam vendarle prijetno toplo, zato smo ostali ob ognju in potrpežljivo čakali, da bo župnik nazadnje le poškropil tisti nenavadni, jutranji kres, ki ga je navsezgodaj pripravil Jožko Mežnarjev. Potrpežljivi smo morali biti, nihče ni smel prižgati ognja pred koncem. Čim pa je župnik zamahnil z roko in se je na razžarjenih polenih razgubilo tistih nekaj blagoslovljenih kapljic, smo kot sestradane živali planili na kres, da bi čimprej