Preskoči na glavno vsebino

Gorenje

Zgodilo se mi je, da sem v prvem letu svojega duhovništva doživel težko spoznanje. Pri enem od razredov, ki sem jih učil verouk, smo se celo leto bolj ali manj borili samo z disciplino. Tako zelo, da v celem letu pravzaprav nisem mogel najti niti ene same kateheze, ki bi res uspela. Na koncu sem si moral priznati, da v celem letu nismo naredili nič. Popolnoma nič.

Težko je človekovo spoznanje, da je njegov trud, njegovo življenje brez sadu. Takšno je bilo spoznanje in življenje Elizabete in Zaharija, ki nista mogla imeti otrok. Marsikdo bi obupal ob tem. Morda bi se razšel, morda bi zbežal iz svojega življenja, obupan od svoje nemoči in neuspešnosti. Virtualni svetovi, svetovi umika v omamo, so danes tako množično naseljeni ravno zato, ker smo pijani od misli, da je edino merilo človekovega življenja uspeh. In da je življenje brez sadov prekleto.


Ob isti zid tako jaz kot Elizabeta in Zaharija trči slejkoprej vsak od nas: kakšno je moje poslanstvo? Kakšno je poslanstvo duhovnika, ki mu nič ne uspe? Kakšno je poslanstvo matere, ki ne more roditi otrok? Kakšno je poslanstvo človeka, ki životari? In poslanstvo kristjana, ki ga svet zavrže?

Odgovor na to vprašanje ne pride čez noč, niti ga ne da človekov razmislek. Odgovor na to vprašanje je zapisan v človeku samem, v tem, kar je – v njegovih močeh in šibkostih – in v dialogu z Bogom. Iskanje tega odgovora je trpljenje, je trud, je vztrajanje, je nošenje vsakdanjega križa, je gorenje. In to gorenje je človekovo poslanstvo. Gorenje, ki sveti v svet mene in mojega sočloveka. »Moj služabnik si, Izrael, ki se bom v tebi poveličal.« (Iz 49,3)

Sad življenja brez sadu, sad gorenja brez smisla, je Janez Krstnik. Veliki človek gorenja brez smisla. Vztrajanja, spraševanja, iskanja – vsega torej, kar dela goreča bakla v temi. Prav zato je to človek gorenja in svetlobe, upanja in življenja. Ker se gorečo baklo v temi vidi daleč, zelo zelo daleč.

Naslednje leto je bilo v tistem razredu čisto drugače. Postali smo dobri prijatelji, pogovarjali smo se, se spraševali in se veselili naših srečanj. Na koncu, ko smo se poslovili, so tekle solze. Ko gledam danes na ta leta, spoznavam, da je bilo moje poslanstvo in moj verouk med njimi najprej v tem, da sem bil z njimi in da sem z njimi zdržal. Da sem bil končno nekdo, ki nad njimi ni obupal. To je v njih naredilo prostor za življenje, za Boga.

Naše gorenje v ljudeh okoli nas vzbuja željo po življenju. In vzbuja željo in potrebo po Bogu. A goreli bomo šele tedaj, kadar bo tudi v nas taista želja. Kadar bomo hoteli živeti, kadar si bomo želeli Boga. Ko bomo spoznali, da je to pravzaprav edini smisel, da obstajamo.
*

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej