Preskoči na glavno vsebino

Če te ni, sem revež

Mar nimamo velikega bogastva? Vsak dan dobimo vsak po 24 ur, dovolj zraka, da dihamo, dovolj svetlobe, da vidimo, da, na srečo tudi dovolj (ali preveč) hrane in pijače, streho nad glavo in trdna tla pod nogami. Mar nismo bogataši?

In tu, prav blizu nas, je še nekdo. Ne kdorkoli. Človek, ki je naš. Ki je del nas, ker je del našega bogastva. Ki nosi v sebi ravno tako veliko bogastvo. Človek, ki je tu iz enega samega razloga: da bi temu bogastvu, ki ga imam, dodal še najlepši biser. Dragocenost, ki jo najdemo takrat, ko ima on moje bogastvo in ko imam jaz njegovega. Ljubezen, seveda.

Pred dvema tednoma sem na pastoralnem tečaju izvedel za raziskave slovenske družbe o solidarnosti v njej. Menda sodimo med najbolj individualistične družbe v Evropi. Probleme prepuščamo samemu sebi, deliti čas in dobrine nam je škoda. Tako danes niti ni toliko vprašanje, kdo je v priliki (če bi jo Jezus povedal danes) bogataš in kdo Lazar, ampak da je vsak od nas oboje. Bogataš v imetju, v položaju, revež v odnosih.

V priliki namreč ne nastopa samo en revež, temveč dva. Pa ne zato, ker ima eden tako veliko, drugi pa nič, temveč ker živita skupaj, pa sta drug od drugega tako narazen. Ker sta vedno bolj narazen. Ker sta sama: vsak s svojim bogastvom, oba revna.

Ne maram biti pesimist, a zdi se mi, da nečesa ne razumemo. Najprej tega, da pomeni biti človek pustiti človeka v svoje življenje, seveda z vsem, kar je. Da pomeni človek hoditi skupaj, biti skupaj, živeti skupaj. Potem ne razumemo, da biti človek in biti del družbe pomeni deliti. Ne, s tem nimajo problema samo naši otroci, ki imajo vsak svoj računalnik, vsak svojo sobo, s tem imamo največ problemov mi, ki nam je škoda časa, ki poskušamo kogarkoli prenesti žejnega čez vodo, ki nam je mar samo to, kar sega do meje našega dvorišča. Ne razumemo, da je človek največje bogastvo, ki ga imamo, da odžiramo sebi, ko odžiramo njemu, in da sem sam prav to, kar sem v ljudeh okoli mene.

Da bi razumeli, je treba najprej zamenjati besede z dejanji in pravice z dolžnostmi. Da bi razumeli, je treba najprej priznati: tudi jaz sem revež, če te ni.

Komentarji

  1. Sem bil kar presenečen nad tako hitro objavo - mi je branje že popestrilo popoldan... Zdaj, ko sem pa še sam napravil svoje in objavil, dodajam še komentarček. Odlična zadevščina, ki se še kako dotika današnjega človeka (vsakega izmed nas) in družbe (ali izoliranosti), v kateri živimo. Mislim, da nam lepo pričara pred očmi evangelij, v današnji podobi seveda, pa ta nič ne izgubi v svoji povednosti. Morda bi utegnil postati kdaj scenarist? Malo za šalo, malo zares.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

Velikonočni ogenj

Podolgovata meglica se je vlekla nad zaspano vasjo in tik čez njo je mežikalo jutranje sonce, ko sem še zaspan in krmižljav nekaj pred sedmo zjutraj stekel proti cerkvi. Pod zvonikom se je že nabrala množica fantov, ki so stali ob ognju in se greli, vsak s svojo domačo pripravo za raznašanje, nekateri so lesne gobe nataknili kar na žico, drugi smo si jih nadrobili na koščke in jih položili na dno preluknjane konzerve, podedovane od starejših bratov.  Nekje med zaspanostjo in veselim vznemirjenjem se je vlekel dim in silil v oči, vendar je bilo v mrzlem jutru tam vendarle prijetno toplo, zato smo ostali ob ognju in potrpežljivo čakali, da bo župnik nazadnje le poškropil tisti nenavadni, jutranji kres, ki ga je navsezgodaj pripravil Jožko Mežnarjev. Potrpežljivi smo morali biti, nihče ni smel prižgati ognja pred koncem. Čim pa je župnik zamahnil z roko in se je na razžarjenih polenih razgubilo tistih nekaj blagoslovljenih kapljic, smo kot sestradane živali planili na kres, da bi čimprej