Preskoči na glavno vsebino

Stvar vsakega dne

Velika noč ni stvar preteklosti. Ni dogodek, ki je odšel skupaj s hrenom in šunko, marveč dogodek sedanjosti, ki bi moral vedno znova pretresati drobovje, zaposlovati misli in sprožiti setev za prihodnost.

Da, velika noč je stvar ne samo enega, temveč vsakega kristjanovega dne.

Po tem bi se moral ločiti od drugih ljudi: da bi ga novica o Gospodovem vstajenju vznemirjala vsak dan. Saj vendar vsak dan doživlja trpljenje in smrt, saj vsak dan postaja pod križem. Torej bi moral vsak dan doživeti tudi veseli šok velikonočnega jutra.

Zakaj bi ga morala vznemirjati? Ker je to edini način, da bi se kristjan nikdar ne ustavil v svojem iskanju. Kajti kristjan je nenehni iskalec, ki začne umirati, ko ne išče več. Zato ga mora vznemirjati: da bi nikdar ne obstal na tem kar se vidi, na tem, kar se čuti, na tem, kar ga v tem življenju oklepa, skrbi, pretresa, utesnjuje, žalosti, prepričuje, temveč da bi za vsem tem znal poiskati resnico: resnico o sebi in o svetu ter o tistem velikonočnem trenutku, ki je resnica o njegovi prihodnosti.

Predstavljam si, da je lik, ki najbolje ponazori kristjana, prav lik apostola Tomaža, ki mu tako hitro nadenemo priimek »dvomeči«, pa bi mu bolj pristajal kak drugačen, recimo »iščoči« ali »vprašajoči«, saj je dvom nenazadnje iskanje vere, ne pa njeno zanikanje. Dvom je tako velikokrat zelo koristna stvar. V našo ustaljeno rutino namreč zaseje seme za novost, za novo vero, trdnejšo in krepkejšo od prejšnje.

Tomaževa »vprašanjska« drža je torej povsem na mestu. Ni to namreč drža nasprotovanja, temveč drža nekoga, ki ga zanima, ki bi rad prišel nečemu do dna. Ki bi želel najti, čeprav še vedno išče. Drža mladih, ki je imajo naši verni mladi vedno manj, saj »odrasli« kristjani velikokrat iščoča vprašanja tako radi zadušimo z izgovori, da se o tem ne spodobi govoriti, da je to tako in amen ali pa da tako ali tako ne bi razumeli. Mar ne s tem ubijamo vere – njihove in naše? Mar ne obeh pošiljamo v apatijo, ki je kot nalašč za to, da ju lahko preobrne vsak dvom, ki ga sproži medijska kultura? Zato toliko kristjanov, ki se pohujšajo nad madeži Cerkve: ker je njihova vera zaspala, ker nič več ne išče, ker je nič več ne vznemirja.

Ne bojmo se v svoji veri dvomov. Bojmo se apatije.

Ne spimo torej. Sprašujmo, iščimo, preverjajmo. V svojem vsakdanjiku moramo poiskati razloge za upanje, za vztrajanje, razloge, da ostanemo to, kar smo, in razloge veselja. Kdor išče, vznemirja ne samo sebe, temveč tudi okolico. Da bi tudi ona iskala in našla. Da bi videla, da bi verovala. In da bi bila vedno nova in sveža, kot tisto lepo pomladno jutro.

Komentarji

  1. Se zelo strinjam z napisanim. Nenazadnje govori četrta kitica pesmi Molim te ponižno govori o tem Tomaževem dvomu - danes teh ran ne vidimo, zato je še težje verjeti, da je Kristus 'moj Gospod in moj Bog' - dvomi nas ponavadi delajo odprte za Božje navdihe, da nas lahko naredi bolj verne, upajoče in ljubeče. En velik francoski katoliški mislec (trenutno se ne spomnim imena)je dejal, kako je njegov dan sestavljen iz 24 ur dvoma in minute upanja - to zadostuje.

    OdgovoriIzbriši

Objavite komentar

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Ljubezen do konca

Skazal je svojim ljubezen do konca . (Jn 13,1)  Jezusu ni moglo biti prijetno pri mizi. To je bil namreč že trenutek, »ko je bil hudič Judu, Simonovemu sinu, Iškarijotu, v srce že vdihnil, naj ga izda« (Jn 13,2). Tudi v drugih je bilo nekaj podobnega, zato mu ni moglo biti prijetno. Kajti tako je vedno, ko je med nami napeto, ko so med nami jeza, strah, užaljenost, zamera, prizadetost. Take stvari se čutijo, tudi če se nič ne reče, tudi če nihče ne besni naglas, ker take stvari od znotraj razdvajajo skupnost. Vsak se začne umikati vase, v svoje misli, v svoja prepričanja, okoli sebe gradi utrdbo in ni prostora za nič in nikogar.  Razpadanje  Jezus je čutil vse to. In je vedel, da njegova skupnost nevidno razpada. Tega pa ni smel dopustiti. Skupnost je zanj sveta stvar, ker smo samo zaradi nje ljudje še ljudje, in zato tako pomembna, da vanjo postavi edini kraj, kjer se lahko z njim srečamo do konca časov, da, prav v tej skupnosti, v kateri ima vsakdo dovolj razlogov, da bi zbežal od nj

Pustiti se premagati ljubezni

Svetloba slavno vstalega Kristusa naj prežene temine srca in duha! (iz bogoslužja velikonočne vigilije)  V današnjem jutru poti vseh ljudi, ki v svoji človeški slabotnosti usmerjamo svoje korake h grobu, k smrti, k uničenju, prestreže njegova šokantna praznina , nepričakovano presenečenje, ki nas ustavi in obrne v drugo smer. Bog je, ki v to našo temo greha, napuha, sebičnosti potiho stopa kakor luč, kot druga , alternativna možnost , da bi tako okrušil zaverovanost v lasten prav, v lastne rešitve in poglede. »Kaj pa, če nimaš prav?«  Nujni poraz Glas, ki pretrga našo slepoto, je zato tako odrešilen, ker je neizprosno drugačen od naših predstav, ker je možnost, ki je nismo predvideli, ki se nam ne zdi mogoča, morda niti pravilna ne, možnost, ki si je tudi ne želimo, ki se je kakor žene v tem našem grobu bojimo: »Stopile so ven in zbežale od groba. Trepetale so in bile vse iz sebe. In nikomur niso nič povedale, kajti bale so se.« (Mr 16,8) Se nam pač upira, ker je zato, da bi dopustili

Tone Pavček, Take dežele ni

Lepa je moja dežela. Bridkosti polna. Sèm je stvarnik sejal nemir in lepoto, ki je skoraj popolna, in žalost, kot je ni na svetu nikjer. Nikjer ni zemlja tako skromna in radodarna, nikjer ne pride lastovka tako hitro na jug, nikjer ni nikoli tako bledikava zarja skozi stoletja ohranjala up. Nikjer trave z Jurijem, svojim patronom, ne veseljačijo tako dolgo v jesen in nikjer ne kriče še pod betonom o zelenem spominu svojim ljudem. Nikjer niso hoste tako skrivnostne z brezni in grapami, ki jih je zlo polnilo s trupli, da njih belo okostje sije potomcem v neprijazno temò. Lepa je moja dežela. Lepa do muke. Samo tu gruli prsteno grlo rim. Samo tu so tudi groze manj hude. Samo tu lahko živim.

I. Minatti, V mladih brezah tiha pomlad

V mladih brezah tiha pomlad, v mladih brezah gnezdijo sanje - za vse tiste velike in male, ki še verjejo vanje. Za vse tiste, ki jim nemir v očeh zasije ob prvem pomladnem cvetu, za tiste, ki se srce razboli jim, ko dež zašumi v marčnem vetru, za vse, ki dolgo dolgo v večer na oknu zamišljeni preslonijo in sami ne vejo, kaj čakajo in po čem hrepenijo. O, v mladih brezah je tisoč sanj, pomladi in zastrtih smehljajev, kot v pravljicah Tisoč in ene noči iz daljnih, prečudnih krajev. O, v mladih brezah je tisoč življenj za vse tiste, ki ne znajo živeti in le mimo življenja gredo kot slepci in zagrenjeni poeti.

Potruditi se

Ne zgodi se več poredko, da mi med brskanjem po socialnem omrežju pride pred oči vabljiv naslov: »Kako shujšati brez truda.« Namenoma je tak, seveda, da bi pritegnil pozornost, kako tudi ne, saj lepo utemeljuje najpopularnejšo misel današnjega sveta, ki se razodeva tudi v bitcoinih in podobnih hitrih zaslužkih: kako dobiti čim več s čim manj truda oz. izgube. Glavna prioriteta našega sveta je pač dobiček . In čim hitrejši je, tem bolje. Trud je pri tem zgolj ovira.  Ne bi šlo za tako velik problem, če ne bi podobno miselnost začeli tudi živeti , jo torej uporabljati v svojih odnosih: dobiti čim več za čim manj truda. Ali še bolje: dobiti, ne da bi bilo treba kaj dati. In tega se tako v odnosih kot tudi v finančnem svetu ne da drugače kot z goljufijo : nekdo mora nekaj izgubiti, da lahko ti nekaj pridobiš oz. zaslužiš na njegov račun. Tako je z vsem, kar je pridobljeno na lahko. »Je pač najemnik in mu za ovce ni mar.« (Jn 10,13) Opeharjeni ljudje pa drug drugega gledamo s strahom in nej